کد خبر ۴۴۰۵۰ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
با کسب نتایج ضعیف

آپکوپارس قم سقوط کرد

تیم فوتسال جوانان آپکو پارس قم با کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار و سقوط از لیگ برتر به کار خود در فصل 1396 جوانان ایران پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، تیمی که سال گذشته با کسب نتایج خیره کننده موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور شده بود، در چرخشی 360 درجه به یک باره از شخصیت قهرمان به یک تیم ضعیف و سقوط تغییر موقعیت داد.

سال گذشته امتیازات تیم فوتسال جوانان آپکوپارس قم با تیم مقاومت البرز در رده‌بندی نهایی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور برابر بود و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر بود که نماینده قم عنوان قهرمانی را از دست داد و بر سکوی نایب‌قهرمانی ایران ایستاد.

* آپکوپارس قم و تغییرات صد در صدی نسبت به فصل 95

این تیم با تغییرات فراوان در کادر فنی و بازیکنان خود برای دفاع از موفقیت ارزنده سال 95 خود راهی رقابت‌های فصل 1396 لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور شد اما نتوانست از این اعتبار ارزشمند دفاع کند و در نهایت با عملکردی دور از انتظار راه سقوط را در پیش گرفت.

بازی‌های گروهی که تیم فوتسال جوانان آپکوپارس قم در آن قرار داشت، به میزبانی شهرستان سبزوار به انجام رسید و نماینده فوتسال قم در گروه نخست مقدماتی با پنج رقیب دیگر از شهرهای کرمان، ساری، بندرعباس، سبزوار و کاشان به رقابت پرداخت و در آخرین رتبه جدول قرار گرفت.

* شروع تلخ آپکوپارس قم با شکست مقابل یاران جوان

کار تیم فوتسال جوانان آپکوپارس قم از همان روز نخست بازی‌ها سخت شد، روزی که در آن آپکوپارس قم برابر تیم یاران جوان بندرعباس با نتیجه نزدیک پنج بر چهار شکست خورد و بازیکنان این تیم که نسبت به سال گذشته تغییر کرده‌اند از نظر روحی دچار افت شدیدی شدند.

در روز نخست بازی‌ها دو مسابقه دیگر نیز از گروه نخست مقدماتی برگزار شد که در آن تیم‌های کمیل کریمان کرمان و شهروند ساری با تساوی پرگل سه بر سه به کار خود پایان دادند و فوتسالیست‌های تیم میزبان یعنی ثامن‌الحجج سبزوار با منصوری شاد کاشان به تساوی دو بر دو دست یافتند.

* دومین باخت متوالی آپکوپارس قم برابر منصوری کاشان

نماینده فوتسال قم در دومین روز بازی‌ها با انگیزه جبران باخت غیر منتظره‌ای که در روز نخست متحمل شده بود، برابر تیم فوتسال منصوری شاد کاشان به میدان رفت، مسابقه‌ای که روی کاغذ برای قمی‌ها ساده بود اما کاشانی‌ها در این دیدار آپکوپارس قم را با شکست عجیب و سخت 6 بر یک نقره داغ کردند.

شکست با اختلاف پنج گل موجب قعرنشینی تیم آپکوپارس قم در جدول گروه نخست شد و در دو دیدار دیگر روز دوم این گروه، ابتدا کمیل کریمان کرمان با نتیجه پرگل چهار بر یک از سد یاران جوان بندرعباس گذشت و سپس مسابقه تیم‌های ثامن‌الحجج سبزوار و شهروند ساری با تساوی سه بر سه پایان یافت.

* تساوی با میزبان و نخستین امتیاز آپکوپارس قم

آپکوپارس قم به عنوان دارنده عنوان نایب‌قهرمانی سال 1395 لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور برای زنده کردن بخت صعود خود در روز سوم دیدارهای گروه نخست مقدماتی فصل 96 لیگ برتر مقابل تیم فوتسال جوانان ثامن‌الحجج سبزوار میزبان بازی‌ها به میدان رفت و با اینکه عملکرد خوبی داشت اما با تساوی چهار بر چهار تنها یک امتیاز گرفت تا از سه بازی تنها یک امتیاز اندوخته باشد.

در روز سوم دو مسابقه دیگر نیز به انجام رسید و در یک از آنها تیم فوتسال یاران جوان بندرعباس که در روز نخست آپکوپارس قم را برده بود با نتیجه سه بر یک از سد شهروند ساری عبور کرد تا 6 امتیازی شود و کمیل کریمان کرمان چهار بر دو منصوری شاد کاشان را شکست داد.

* سومین باخت فوتسالیست‌های قم مقابل شهروند ساری

روز چهارم دیدارهای گروه نخست مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور برای تیم فوتسال آپکوپارس قم با یک باخت دیگر همراه بود، نماینده قم این بار در مصاف با تیم شهروند ساری یک دیدار نزدیک و نفس‌گیر را با حساب 6 بر 4 واگذار کرد تا نه تنها شانس صعود را از دست بدهد بلکه به سقوط نزدیک شود.

در این روز تیم منصوری شاد کاشان با دو گل به یاران جوان بندرعباس باخت تا نماینده هرمزگان شانس صعود پیدا کند، ضمن اینکه فوتسالیست‌های تیم مدعی کمیل کریمان کرمان با حساب پنج بر سه میزبان بازی‌ها یعنی ثامن‌الحجج سبزوار را مغلوب کردند تا صعود خود را قطعی کنند.

* چهارمین شکست آپکوپارس قم برابر صدرنشین گروه نخست

بازی‌های روز پنجم و پایانی مسابقات گروه نخست برای تیم فوتسال جوانان آپکوپارس قم جنبه تشریفاتی داشت و این تیم برابر تیم صدرنشین کمیل کریمان کرمان باز هم یک بازی نزدیک و پایاپای را با نتیجه چهار بر سه واگذار کرد تا به چهارمین شکست خود در این رقابت‌ها تن بدهد.

در این روز تیم فوتسال شهروند ساری با شکست دو بر یک برابر تیم منصوری شاد کاشان میدان را ترک کرد اما کاشانی‌ها صعود نکردند، ضمن اینکه ثامن الحجج سبزوار سه بر دو از سد یاران جوان بندرعباس گذشت ولی هرمزگانی‌ها با این باخت هم راهی مرحله نهایی شدند.

* سقوط آپکوپارس قم و صعود نمایندگان کرمان و بندرعباس

در پایان پنج روز رقابت 6 تیم حاضر در گروه نخست فصل 1396 لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور در سبزوار، تیم کمیل کریمان کرمان با چهار پیروزی، یک تساوی، بدون باخت، 20 گل زده، 12 گل خورده، تفاضل مثبت هشت و 13 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی شد.

در این گروه تیم فوتسال یاران جوان بندرعباس با کسب سه برد، بدون تساوی، دو باخت، 13 گل زده، 12 گل خورده، تفاضل گل مثبت یک و 9 امتیاز به عنوان تیم دوم جدول به مرحله پایانی صعود کرد و تیم منصوری شاد کاشان با دو برد، یک تساوی، دو باخت، 12 گل زده، 10 گل خورده و هفت امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

فوتسالیست‌های تیم ثامن‌الحجج سبزوار میزبان دیدارهای این گروه با یک برد، سه تساوی، یک باخت، 15 گل زده، 16 گل خورده، تفاضل گل منفی یک و 6 امتیاز چهارم شدند، شهروند ساری با یک برد، دو تساوی، دو باخت، 14 گل زده، 15 گل خورده و پنج امتیاز در مکان پنجم جای گرفت.

* آپکوپارس قم ضعیف‌ترین تیم رقابت‌ها

اما تیم فوتسال جوانان آپکوپارس قم بدون برد، با یک تساوی، چهار باخت، 16 گل زده، 25 گل خورده، تفاضل گل منفی 9 و تنها یک امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی گروه نخست ایستاد و با این شرایط به عنوان آخرین تیم جدول به رقابت‌های دسته اول فوتسال جوانان ایران سقوط کرد.

در آمارهای ثبت‌ شده در جدول رده‌بندی گروه نخست مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور، تیم جوانان آپکو پارس قم تنها تیم بدون برد این گروه لقب گرفت، ضمن اینکه نماینده قم با 25 گل خورده در پنج مسابقه به طور میانگین در هر بازی پنج گل دریافت کرده و ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی به نام این تیم است.

* درخانی: کمیته فوتسال به چند بازیکن ما مجوز بازی نداد

مدیر تیم فوتسال جوانان آپکو پارس قم راجع به عملکرد ضعیف این تیم در مسابقات فصل 1396 لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور اظهار کرد: نتایجی که کسب شده دور از انتظار ما است اما مسائل جانبی در نتیجه نگرفتن تیم آپکو پارس دخیل بوده است.

مرتضی درخانی اضافه کرد: ما صد در صد تیم خود را نسبت به فصل گذشته تغییر دادیم و تیم ما بسیار جوان است، همچنین کمیته فوتسال به چند بازیکن ما به دلیل آن چه که نقص مدارک عنوان کرده، مجوز بازی نداد در حالی که این سخت‌گیری و لج‌بازی برای تیم‌های دیگر وجود نداشت و ما در وضعیت سختی قرار گرفتیم.

==============

گزارش از رضا جعفری

==============

انتهای پیام/ح

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com