کد خبر ۴۴۱۵۰ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴

اهانت شبکه وهابی به مشاهد مقدسه قم و مشهد

وهابیت با عقاید خطرناک و تکفیری خود به جان مسلمانان افتاده و در شقوق مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کند و با عنوانی چون شرک و بت پرست خون مسلمانان را حلال می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از «شيعه نيوز»، وهابیت با عقاید خطرناک و تکفیری خود به جان مسلمانان افتاده و در شقوق مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کند و با عنوانی چون شرک و بت پرست خون مسلمانان را حلال می‌کند. در واقع همین عقاید است که موجب پیدایش گروههایی مثل القاعده و داعش شده است.
 

مجری شبکه وهابی می‌گوید: نماد شرک امروز در قم، مشهد و کربلا هویداست نه در کاخ سفید.

 
این مجری وهابی ادامه می‌دهد: نماد شرک امروز در قم، مشهد و کربلا و در کسانی که آن ها را حرم درست کرده اند به مراتب بیشتر است تا غرب و اروپا.

 
وی به همین بسنده نمی‌کند و شعار مرگ شیعیان سر می‌دهد و می گوید: باید گفت مرگ بر بت پرستان قم، مرگ بر بت‌های قم، مرگ بر بت‌های مشهد و کربلا و کسانی که به عنوان بت این‌ها را درست کرده‌اند و این می‌تواند شعار باشد.


این سخنان در حالیست که زیارت قبور انبیاء و اولیاء به‌ویژه قبور رسول‌خدا(ص) و اهل‌بیت ایشان علیهم السلام از دستورهاى اکید شرعى است که مسلمانان از صدر اسلام، همواره به آن پایبند بودند.

 
روایات بسیاری نیز در منابع اهل سنت و شیعه وجود دارد که بر جواز و بلکه فضیلت آن دلالت دارد. اما وهابیت به پیروى از «ابن‌تیمیه» براى عادى جلوه‌دادن مقامات انبیاء و اولیاء و کاستن از مقام آنان، زیارت قبور، حتى قبور پیامبران و اولیاء را شرک و حرام مى‌داند.

 

حقیقت این است که تا قرن هشتم هجرى، شکى در جواز زیارت قبور در بین تمام فرق اسلامی وجود نداشت و اندیشمندانى از اهل سنت، کتاب‌هاى متعددى در این‌باره نوشتند؛ ازجمله، «عبدالرحمن‌بن مکى شارعى» (م۶١۵ ه. ق) کتاب «مرشد الزوار الى قبور الابرار المسمى بالدر المنظم فى زیارة الجبل المقطم» و «ابن‌عساکر دمشقى» (۵٢٧ -۶٠٠ ه. ق) دو کتاب «فضل زیارة الخلیل (ع) و موضع قبره و قبور أبنائه الکرام» و «إتحاف الزائر و أطراف المقیم للسائر فى زیارة النبى صلى الله علیه و سلم» . در قرن هشتم هجرى پیشوای فکری وهابیت «ابن‌تیمیه حرانى حنبلى» بر خلاف دیدگاه سلف خویش، زیارت و حتی بار سفر بستن براى زیارت قبر نبى گرامى اسلام را جایز ندانست.

 

تاکنون اندیشمندان اسلامى بسیاری با این اندیشه انحرافى از عصر ابن‌تیمیه تاکنون به مبارزه پرداختند و ده‌ها کتاب در رد وى نوشتند؛ کتاب‌هایى مانند:


١. شفاء السقام فى زیارة خیر الأنام، على‌بن عبدالکافى سُبکى شافعى (۶٨٣-٧۵۶ ه. ق) .
٢. العمل المقبول فى زیارة الرسول، ابن‌زملکانى (۶۶٧-٧٢٧ ه. ق)
٣. المقالة المرضیة فى الرد على من ینکر الزیارة المحمدیة، محمدبن عیسى الاخنائى (م٧٣١ه. ق) .
۴. التحفة المختارة فى الردّ على منکر الزیارة، عمربن على الفاکهانى (۶۵٣-٧٣١) .
۵. الرسالة المحمدیة فى الرد على من ینکر الزیارة المحمدیة، محمدبن محمد سعدى مالکى (٨٣۶-٩٠٠ه. ق) .
۶. حسن التوسل فى آداب زیارة أفضل الرسل، عبدالقادربن احمد فاکهى (٩٢٠ -٩٨٢ه. ق) .
٧. شفاء الصدور فى زیارة المشاهد والقبور، مرعى‌بن یوسف الکرمى (م١٠٣٣ه. ق) .
٨. الدرة الثمینة فیما لزائر النبى صلى الله علیه وسلم إلى المدینة المنورة، احمدبن محمد دجانى قشاشى (م١٠٧١ ه. ق) .
٩. الجوهر المنظم فى زیارة القبر الشریف النبوى المکرم، ابن‌حجر هیتمى.
١٠. خیر الامور فى زیارة القبور، مصطفى‌بن مصطفى صاریان حنبلى رومى (م١٣٠٠ ه. ق) .
١١. کنز المطالب فى فضل البیت الحرام وفى الحجر والشاذروان وما فى زیارة القبر الشریف من المآرب، حسن العدوى (١٢٢١-١٣٠٣ ه. ق) .
١٢. شفاء الفؤاد بزیارة خیر العباد، محمدبن علوى مالکى. (معاصر)

دانلود فیلم


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com