کد خبر ۴۴۱۷۹ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کسب رتبه برتر قم در اجرای برنامه 724/مراجعه 350 نفر به واحد ویژه سکته مغزی در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی یک سال اخیر 350 نفر به واحد ویژه سکته مغزی در بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه کردند و 70 نفر نیز از خدمات تزریق برای رفع سکته استفاده کرده اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از  قم، دکتر مظفری با اشاره به خدمات واحد ویژه سکته مغزی در بیمارستان شهید بهشتی قم گفت: این واحد طی سال گذشته و در راستای طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد که با عنوان طرح 724 فعالیت می کند.

وی در معرفی این طرح عنوان داشت: 724 به این معناست که اقدامات هفت روز در 24 ساعت باید انجام شود، یعنی اگر فردی دچار سکته مغزی شد در صورت مراجعه به این واحد ویژه ظرف مدت 24 ساعت با تزریق داروی RPPA مشکلش برطرف و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری خواهد شد.

دکتر مظفری تصریح کرد: طی یک سال گذشته 350 نفر به این بخش در استان قم مراجعه کردند که برای 70 نفر تزریق دارو توسط پزشکان متخصص انجام شده و از مشکلات بعدی آنها جلوگیری به عمل آمده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کسانی که مشکلات اولیه سکته را داشته باشند، به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه کرده و این دارو به آنها تزریق می شود، درصورتی که بیمار سکته مغزی به اورژانس 115 نیز تماس بگیرد، فورا اتاق واحد ویژه سکته مغزی برای وی آمده شده و به محض رسیدن به بیمارستان متخصص در کمترین زمان ممکن به معالجه بیمار می پردازد.

وی تصریح کرد: در جشنواره اخیری که برگزار شد نیز دانشگاه علوم پزشکی قم و بیمارستان شهید بهشتی به منظور انجام خدمات ارائه شده در این زمینه مورد تقدیر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفتند.

دکتر مظفری ادامه داد: در سطح کشور 55 بیمارستان مجری اجرای طرح 724 هستند که بیماران از خدمات آن استفاده می کنند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com