کد خبر ۴۴۱۹۶ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم:

رصد خانوادگی ماه‌گرفتگی در قم برگزار می‌شود‌

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از برگزاری رصد خانوادگی ماه‌گرفتگی در روز دوشنبه 16 مرداد در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید رفیعی با اشاره به رصد خانوادگی ماه‌گرفتگی اظهار داشت: این برنامه روز دوشنبه 16 مردادماه ساعت 21 در خانه نجوم قرآنی در فرهنگسرای خانواده واقع در شهرک شهید زین‌الدین، میدان ایثار، مقابل مرکز جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود که امکان مشاهده ماه‌گرفتگی از ساعت 21:56 تا 24 وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز آیات بخشی از برنامه‌ است که چهار یا پنج امام جماعت به این منظور بیش بینی شده تا در زمان‌های مختلف نماز جماعت اقامه شود.

رفیعی رصد ماه و آسمان را به‌عنوان بخشی دیگر از این برنامه اشاره کرد و گفت: با تلسکوپ‌هایی که مستقر خواهد شد، شهروندان می‌توانند این ماه‌گرفتگی را مشاهده کنند و درباره این پدیده توضیحاتی داده می‌شود و مواردی در حوزه نجوم قرآنی کار می‌شود.

وی به اهداف رصد خانوادگی ماه‌گرفتگی اشاره کرد و افزود: آشنا کردن شهروندان با پدیده‌های نجومی و اشارات قرآنی ازجمله اهداف است و دلیل اینکه قرآن به این موارد اشاره‌کرده مطرح می‌شود و ارتباط این پدیده‌ها در افزایش اعتقاد به خدا و امور اخلاقی از مباحث و محورهای دیگر این بخش است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم آموزش را ازجمله فعالیت‌های خانه نجوم قرآنی ذکر کرد و افزود: در این بخش به مخاطبان از 6 سال به بالا مباحث نجوم قرآنی آموزش داده می‌شود و کلاس‌های مختلف از سطح مبتدی تا پیشرفته و تخصصی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: بخش دیگر فعالیت‌های خانه نجوم قرآنی در حوزه گردشگری نجوم قرآن است که برنامه‌های گردشگری نجوم قرآن در این بخش برای عموم مردم ارائه می‌شود و بخشی دیگر فعالیت‌ها در بخش شبیه‌سازی‌ها است که از دستگاه‌های مختلف در این بخش استفاده می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com