کد خبر ۴۴۲۲۶ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶

دستگاه های آب شیرین کن خانگی از نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به وجود دستگاه های آب شیرین کن خانگی در قم اشاره کرد و گفت: بدن هر انسانی نیازمند برخی املاح آب است، اما متاسفانه این دستگاه ها آب مقطر تحویل مردم می دهند و با گرفتن بیش از حد املاح آب، نیاز بدن انسان را تامین نمی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، دکتر ایرانی خواه امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید همواره جزو دغدغه های ما باشد، ایمنی آب است، ایمنی و امنیت آب دو مقوله مهمی است که باید همواره در راستای رفع مشکلات آن بکوشیم.

وی عنوان داشت: یکی از مشکلات در این زمینه موضوع بیوتروریست است که تهدیدهایی نیز صورت می گیرد و انتظار است همانند گذشته دقت نظر در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: برخی از بیماری های انسان به دلیل عدم ایمنی آب به وجود می آید که این بیماری ها در برخی موارد می توانند مشکلات بسیاری را نیز به وجود آورند و از این رو باید نظارت ها و حساسیت ها را گسترش داد.

دکتر ایرانی خواه به وجود دستگاه های آب شیرین کن خانگی در قم اشاره کرد و گفت: بدن هر انسانی نیازمند برخی املاح آب است، اما متاسفانه این دستگاه ها آب مقطر تحویل مردم می دهند و با گرفتن بیش از املاح آب، نیاز بدن انسان را تامین نمی کنند.

وی تصریح کرد: نباید مردم آب مقطر بنوشند، چرا که این امر مشکلاتی را به وجود می آورد، این دستگاه ها به گونه ای است که فیلترهای آن املاح و کلر موجود در آب را جذب خود کرده و آب را در یک تانکر یا گالن تاریک وارد می کند، که این محل می تواند به عنوان محل بروز میکروب ها تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: از سوی دیگر در این موضوع، دور ریز آب نیز برای تصفیه بسیار بالاست که مغایر اقتصاد مقاومتی بوده و همچنین در این وضعیت کم آبی، نباید تا این حد دور ریز آب داشته باشیم.

دکتر ایرانی خواه تاکید کرد: طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، آب قم گوارا بوده و کیفیت مناسب را دارد و نباید به سمتی پیش برویم که مردم آب مقطر مصرف کنند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com