کد خبر ۴۴۲۴۵ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم مطرح کرد

انتقاد از وضع مالیات‌های سنگین برای عمده‌فروشان در قم

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: برای بخش از عمده فروشان استان طی هفته‌های اخیر برگه تشخیص مالیاتی و مالیات‌های سنگینی صادر شده است.

سید ابراهیم صحفی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعامل اتاق اصناف استان قم با اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: تعاملات و همکاری خوبی را با اداره کل مالیاتی در ماه‌های گذشته داشتیم و براساس این تعاملات توافقات خوبی صورت گرفت و اصناف قم از این توافق‌ها استقبال کرده و به تکالیف مالیاتی و قانونی خود عمل کردند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور اخیرا گردش و تراکنش حساب بانکی برخی از کسبه و اصناف استان قم را از سال 1390 مورد رسیدگی قرار داده است و این افراد باید اسناد و دفاتر و فاکتورهای خود را ارائه کنند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: اکثر کسبه استان به صورت کاملا سنتی و بدون سیستم‌های حسابداری کار می‌کنند و اسناد و مدارک و دفاتر و فاکتورهای سال‌های گذشته را نمی‌توانند ارائه کنند و مشمول برگه تشخیص متمم مالیات می‌شوند.  

صحفی با اشاره به ضرورت رعایت توافقات مالیاتی با اصناف استان قم اظهار کرد: شایسته است که با اصناف و کسبه استان بر اساس توافقات سالانه ای که با سازمان امور مالیاتی منعقد می‌کنند رفتار شود.

وی ادامه داد: جمعی از عمده فروشان مواد غذایی استان و سایر صنوف که دارای پروانه کسب و پرونده مالیاتی هستند و تکالیف مالیاتی شان را انجام داده اند، مجددا گردش حساب بانکی آن‌ها از سال 90 توسط اداره امور مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته است و برای این افراد طی هفته‌های اخیر برای سال‌های گذشته برگه تشخیص مالیاتی و مالیات‌های سنگینی صادر شده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: تمام گردش حساب‌های بانکی عمده فروشان مواد غذایی استان قم و دیگر عمده فروشان به منزله انجام خرید و فروش نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبادل وجه دستی و قرض الحسنه و جابجایی پول بین حساب‌های اشخاص و موارد متعدد دیگر، ارقام گردش حساب‌های بانکی عمده فروشان استان قم را بالا برده و اثبات چنین مواردی برای کسبه فاقد دفاتر رسمی و قانونی بسیار مشکل است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com