کد خبر ۴۴۲۶۳ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲

رشد 6 درصدی مصرف روزانه برق در قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: استان قم از نظر جغرافیایی دارای موقعیت کویری با گرما و حرارت بالا است و توسعه کولرهای گازی منجر به رشد 6 درصدی مصرف برق نسبت به تابستان گذشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، مهدی آهنین پنجه با اشاره به موقعیت کویری استان قم و گرما و حرارت این استان، اظهار کرد: با توجه به توسعه کولرهای گازی مصرف برق در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته دچار رشد 6 درصدی شده است.

وی با بیان اینکه همه منابع تأمین کننده نیروی برق به یک شبکه سراسری متصل هستند، عنوان کرد: مصرف روزانه برق در استان قم نزدیک به 750مگاوات و ظرفیت تولید استان 600 مگاوات است و با توجه به کسری تولید اگر به شبکه سراسری متصل نباشیم منجر به خاموشی می‌گردد.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: مصرف برق کل کشور نزدیک به 55هزار مگاوات است درحالی که در سال گذشته 52هزار مگاوات بوده است و شاهد رشد مصرف 3هزار مگاواتی در سطح کشور هستیم و بدیهی است اگر مصرف را مدیریت نکنیم و یا ظرفیت تولید را افزایش ندهیم به خاموشی می‌رسیم.

وی با اشاره به وضعیت قطعی برق در مناطق مختلف استان قم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال قطعی با برنامه در هیچ یک از مناطق استان قم نداریم ولی با توجه به رشد مصرف، بافت فرسوده و اینکه در بعضی مناطق به موقع شبکه برق توسعه نیافته است منجر به بروز حوادث و قطعی کلیدها می‌شود.

آهنین پنجه اضافه کرد: باتوجه به اینکه فقط از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه مشکل کسری تولید برق در استان قم را داریم اگر بخواهیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم عملا یک سرمایه گذاری بیهوده است زیرا این افزایش ظرفیت در مابقی ماه‌های سال مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با فرهنگ سازی و آموزش بین مردم در راستای مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف می‌توانیم از خاموشی جلوگیری کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com