کد خبر ۴۴۳۲۲ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد:

تجلیل نهاد کتابخانه‌ها ازتمام کودکان شرکت کننده در جشنواره رضوی

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از تجلیل نهاد کتابخانه‌های کشور از تمام کودکان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، معصومه حسنی خونسار امروز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه که در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار و تشکر از خبرنگاران به خاطر همراهی نهاد کتابخانه ها،  اشاره ای به روند برگزاری جشنواره داشت و گفت: این مراسم درباره سه شخصیت بزرگوار شامل  امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاه چراغ(ع) بود.

وی افزود: زندگی و ویژگی های امام رضا(ع) که پناه و مایه آرامش همه ما ایرانیان هستند، رکن اصلی جشنواره بود و  ۳ عنوان کتاب در مورد فرازهایی از زندگی این بزرگوار برای این مسابقه تعیین شد. هرچند برکات این امام بزرگوار از بعد مادی و معنوی قابل بحث نیست و با خواندن این چند جلد کتاب، قطره ای از دریای فضایل این امام بزرگوار را می‌شناسیم.

 شرکت ۱۴ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه

خونسار با اشاره به بخش هایی از برکات این امام بزرگوار تصریح کرد: سالیان سال است مشهد یکی از توریستی ترین شهرهای جهان به خاطر گردشگران مذهبی است و مشهد در حالی این رکورد را دارد که نه شیعه پرجمعیت ترین فرقه مذهبی دنیا  و نه  مشهد از لحاظ تاریخی رکورد دنیا را دارد و نه ایران پرجمعیت ترین کشور دنیا است، بلکه به خاطر حضور و وجود امام هشتم امام رضا (ع) است.

وی اشاره ای نیز به مرکزیت قم و شیراز از نظر جهان اسلام و مراکز آموزش علوم اسلامی داشت و گفت: قم هم به واسطه وجود حضرت فاطمه معصومه (س) و برکات ایشان که شامل حوزه علمیه قم شده است یکی از مهمترین شهرها از نظر مرکز نشر معارف دینی و مورد توجه شیعیان است و زائران و گردشگران فراوانی دارد و در جشنواره رضوی با ارائه کتاب «بانوی ملکوت» سعی شد شناختی از فاطمه معصومه (س) داشته باشیم و با این شناخت به زیارت آن بانوی بزرگوار برویم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: شهر شیراز هم به واسطه آثار تاریخی- باستانی و فرهنگی که دارد از قدیم الایام مورد توجه اهل هنر و ادب بوده است اما حرم شاه چراغ (ع) از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این شهر است که ان را به گردشگران و علاقه مندان معرفی می کند. در جشنواره رضوی کتاب «چلچراغ شیراز» نیز برای معرفی شاه چراغ ارائه شد تا شخصیت این بزرگوار به خوانندگان کتاب معرفی شود و با شناخت خوبی به زیارت ایشان برویم.

وی با بیان اینکه این جشنواره دومین جشنواره کتابخوانی رضوی  بود، خاطرنشان کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال های قبل کمک های ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی به برگزاری این جشنواره  است و رسانه ها نیز در این امر بسیار اثرگذار بوده اند و رشد ۷ برابری شرکت کنندگان را شاهد بودیم. از کتابداران استان نیز تقدیر ویژه داریم که در ماه رمضان نیز به نحو احسن در این زمینه فعالیت داشتند.

حسنی خونسار از شرکت حدود ۱۴ هزار و ۲۵۸ نفر در این جشنواره از استان خبر داد که ۵ هزار و ۴۷۰ نفر به صورت آنلاین در این جشنواره شرکت کرده و ۷ هزار و ۹۹۵ نفر نیز به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کردند.

فرهنگ کلید توسعه استان کرمانشاه است

وی افزود: همچنین ۷۲۰ نفر نیز در قالب ۲۸۱ خانوار در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع شرکت کنندگان ۳ نفر آنها برگزیده کشوری بودند که در مرام نهاد کتابخانه های کشور از آنها تقدیر شد و  ۲۷ نفر برگزیده استانی هستند که در پایان این مراسم از آنها تقدیر خواهد شد.  همچنین ۸ خانواده برتر داشتیم که از آنها نیز در قالب خانواده های ۲ تا ۶ نفره تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: از سوی آقای مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه ها با  اهدای یک جلد کتاب و لوح تقدیر از تمام کوکان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر می شود و به محض ارسال به استان تقدیم حضور این دوستان می‌شود.

وی  گفت: امیدواریم شاهد  استمرار برگزاری اینچنین جشنواره هایی برای ارتقا سطح فرهنگ جامعه باشیم و همواره کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از کلیدهای اصلی و زیرساخت های ضروری توسعه مورد توجه باشد و شاهد افزایش کمی و کیفی این فعالیت ها در کشور و استان باشیم.

حسنی خونسار در پایان تاکید کرد: مطمئنا پیشرفت استان جز از طریق فرهنگی اتفاق نمی افتد و کتاب و کابخوانی جزو ارکان پیشرفت فرهنگی ما است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com