کد خبر ۴۴۳۷۴ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۶
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

طرح ملی سامانه پردازشگر الکترونیک اسناد بستری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: اجرای طرح ملی سامانه پردازشگر الکترونیک اسناد بستری در مراکز درمانی دولتی استان قم یک طرح کارآمد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدجواد کبیر عصر امروز در نشست بررسی اجرای طرح ملی سامانه پردازشگر الکترونیک اسناد بستری که در بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به هماهنگی تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همکاران ما در استان قم هشت ماه از آغاز فعالیت‌های الکترونیکی اسناد بیمارستانی در قم می‌گذرد.

وی بابیان اهمیت اطلاعات بستری بیماران در افزایش تصمیمات مدیریتی افزود: استان قم از مزیت کوچک بودن برخوردار بوده و ما در این استان به دنبال اصلاح برخی فرآیندها هستیم که خوشبختانه توانسته‌ایم با تعاملات و همکاری‌های مطلوب ارتباط 10 بیمارستان استان قم را ایجاد کنیم.

مدیرعاملسازمان بیمه سلامت کشور اجرای این طرح ملی را حرکت به سمت مدیریت اطلاعات و منابع سلامت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح اطلاعات درمانی بیماران از طریق اچ آی اس بیمارستان‌ها را گرفته و به سازمان بیمه سلامت منتقل می‌کند و جمیع این اطلاعات سبب می‌شود زمان رسیدگی به اسناد به حداقل برسد.

وی با تأکید بر اینکه در سامانه پردازشگر اسناد بستری  کسورات بیمارستانی اعم از نگارش و اشکالات فرآیندی به حداقل می‌رسد، ابراز کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم می‌تواند بستری از مدیریت و منابع سلامتی استان را در اختیار داشته باشد که اجرای این طرح در مراکز درمانی دولتی استان قم یک طرح کارآمد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

کبیر با اشاره به جلوتر بودن دوماهه استان قم در پرداخت بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: طرح سامانه پردازشگر الکترونیک اسناد بستری بعد از اجرای آزمایشی در دو بیمارستان تهران در استان‌هایی که آمادگی لازم برای اجرای این طرح را داشته باشند به اجرا درخواهد آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com