کد خبر ۴۴۴۴۸ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۶
آیت الله اعرافی:

دولتی پایبند به خدمت و متعهد به ارزش‌ها تشکیل شود

امام جمعه قم با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا تأکید کرد که دشمنان باید بدانند که رهبر انقلاب، ملت ایران و مسؤولان در برابر این زیاده گویی‌ها و زیاده خواهی‌ها با تمام وجود خواهند ایستاد و آمریکایی ها از توطئه های جدید، عربده کشی ها و تحریم ها تازه نتیجه ای نخواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز صنایع کوچک و متوسط گفت: صنایع کوچک کمتر از 50 و متوسط زیر 100 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: بیش از 80 هزا واحد صنایع کوچک و متوسط در کشور وجود دارد و چندین میلیون اشتغال ایجاد می‌کند که نباید کم اهمیت شمرده شوند، در قم و کشور با مشکلات و رکود کمبود صنایع و نقدینگی در بازار روبه رو هستیم.

امام جمعه قم با بیان این که برخی از این صنایع متوقف شده و یا از ظرفیت آن کمتر  استفاده می‌شود، اظهار داشت: دولت باید با یک نگاه برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی جامع به صنایع کوچک و متوسط اهتمام داشته باشد، اگر به صنایع کوچک و متوسط توجه شود بخش مهمی از مشکل اشتغال حل خواهد شد و این صنایع در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد؛ این صنایع باید در دولت جدید جان تازه ای بگیرد.

وی به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائل مهم در منطق دینی این است که خود مردم باید زیر بار بسیاری از مسائل اجتماعی بروند، امروز تشکل های گوناگون دینی و اجتماعی داریم؛ رهبر معظم انقلاب چند بار در مسائل فرهنگی تأکید فرمودند که تشکل های فرهنگی سالم باید حمایت شوند که در این زمینه نقص داشته و شاهد کمبود کار هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: جوانان انقلابی فعال و پرشوری داریم که می توانند بسیاری از مسائل فرهنگی کشور را دنبال کنند و باید مورد حمایت قرار گیرند، مؤسسات خیریه در جریانات مختلف اجتماعی می توانند نقش آفرین باشند، تشکل های مردمی نقش مهمی دارند و باید توسعه پیدا کنند.

وی با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی عنوان کرد: حزب الله قهرمان در شرایط بسیار سخت آن سال ها با حمله رژیم صهیونیستی به جنوب مواجه شد، در حالی که در همه جنگ ها مردم لبنان و فلسطین از اسرائیل شکست خورده بودند ، حزب الله  با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی کار مهمی انجام دادند و 33 روز در برابر قوی ترین ارتش منطقه ایستادگی کرد و به لطف خدا و با تکیه بر ایمان و مقاومت و برای نخستین بار رژیم غاصب را در خانه و مرزهای خود متوقف کردند و طعم شکست را به اسرائیل چشاند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جنگ 33 روزه اکسیر اعظم،باطل السحر قدرت های استکباری و نماد ایمان و شجاعت بود، امروز راه امت اسلامی از راه مقاومت و حزب الله عبور می کند که امیدواریم بتوانیم قدردان این نعمت بوده و آن را ادامه دهیم.

وی با انتقاد از حواشی ایجاد شده از سوی برخی از نمایندگان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اضافه کرد: حادثه ناگواری توسط برخی از نمایندگان در مجلس رخ داد که برای ملت ما پسندیده نبود، این حادثه ناگوار نشان از یک نوع ضعف  و بی توجهی بود که باید معالجه شود، انتظار داریم مجلس جای مدرس های بزرگ باشد و مسؤولان ما نماد مقاومت، عظمت و عزت ملت باشند، هرچه که این عزت را مخدوش کند برای ملت بزرگ ایران قابل قبول نیست، نباید شاهد چنین مسائلی که عزت اسلامی را مخدوش می کند باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به برگزاری مراسم های تنفیذ و تخلیف ریاست جمهوری و آغاز به کار دولت دوازدهم گفت: تنفیذ نماد مشروعیت و تحلیف نماد همبستگی قوا و تعهد به مردم است، انتظار می رود که دولتی انقلابی، متعهد به آرمان های اسلام و انقلاب و پایبند خدمت به مردم و اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

وی افزود: باید دولتی در مسیر اسلام و انقلاب، متعهد به ارزش های الهی و دارای دغدغه نسبت به حساسیت های مهم رهبری شکل گیرد و شاهد فصل جدید و اساسی در کشور باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حادثه تخریب منطقه عوامیه در منطق شرقی عربستان اظهار داشت: این حادثه بسیار سخت و دلخراش است و ظلم بسیاری از سوی دولت عربستان به مردم مظلوم انجام می شود، این حادثه را محکوم می کنیم و انتظار داریم که حاکمان سعودی امنیت حجاج را تأمین کرده و با مردم خود با رحم و عطوفت برخورد کنند.

وی ادامه داد: این تعدیات استکباری به نمایندگی از استکبار جهانی توسط آل سعود در یمن، بحرین و در داخل عربستان را محکوم می کنیم و امیدواریم دست از ستم بردارند، حوزه قم  و مردم شریف قم در برابر این تعدیات با صدای بلند اعتراض دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا ابراز داشت: باید به آمریکایی ها بگوییم از توطئه های جدید، عربده کشی ها و تحریم ها تازه نتیجه ای نخواهند گرفت، آمریکایی ها بارها ایران انقلابی و مقاومت اسلامی را تجربه کرده اند و ان شاءالله در این سلسله توطئه های جدید هم شکست خواهند خورد، باید بدانند که رهبر انقلاب، ملت ایران و مسؤولان به فضل الهی در برابر این زیاده گویی ها و زیاده خواهی ها با تمام وجود خواهند ایستاد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com