کد خبر ۴۴۴۵۸ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹

اختتامیه هفتمین دوره سراسری "شعر بسیج" در قم برگزار شد

هفتمین دوره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، هفتمین دوره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی شامگاه جمعه در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم در این مراسم با اشاره به حضور 566شاعر بسیجی از سراسر کشور در این جشنواره اظهار داشت: استقبال علاقه‌مندان از جشنواره هفتم شعر بسیج نسبت به دوره‌های قبل افزایش چشمگیری پیداکرده است.

امیر رزق‌آبادی استقبال بی‌نظیر شاعران استان قم از جشنواره شعر بسیج را اتفاقی قابل‌تقدیر دانست و افزود: 77 نفر از شاعران قم در این جشنواره شرکت کرده بودند که 250 اثر را از خود به دبیرخانه ارسال کرده بودند و از این نظر رتبه اول به‌دست‌آمده است.

وی با تأکید بر کیفیت و کمیت بالای آثار رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر بسیج با عنوان زلال رضوی، گفت: بالغ‌بر 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده بود که دراین‌بین استقبال شاعران قمی بی‌نظیر بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم بانام بردن از استان‌های خوزستان، یزد، فارس و لرستان به‌عنوان میزبان‌های دیگر جشنواره شعر بسیج افزود: شاعران بسیجی می‌توانند آثار و اشعار خود را از طریق تارنمای واژه، به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر بسیج ارسال کنند.

وی آسیب‌شناسی پیرامون دفاع مقدس را از اهداف اصلی شعر بسیج دانست و گفت: یکی از اهداف مهمی که جشنواره به دنبال آن بوده آسیب‌شناسی‌های دفاع مقدس است و جشنواره در تلاش است تا از ظرفیت شعر و ادبیات به معرفی صحیح این عرصه از تاریخ معاصر کشور بپردازد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم ظرفیت‌های شعر بسیج را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: عرصه‌هایی که بسیج می‌تواند در آن‌ها نقش ویژه و ارزنده خود را ایفا کند بسیار است و در بین بسیجیان نیز افراد دغدغه‌مند و بااستعداد بسیار زیادی وجود دارد.

هفتمین دوره شعر بسیج با حضور محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی ایران برگزار شد و در پایان به‌پاس تلاش‌ها و زحمات شاعران مطرح انقلاب مانند علیرضا غزوه، حسین اسرافیلی و محمدجواد محدثی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این جشنواره از یازده برگزیده این جشنواره در سه بخش شعر کلاسیک، محاوره و شعر طنز و تعدادی از شعرا و پیر غلامان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تجلیل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com