کد خبر ۴۴۴۶۳ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰

تشریح دوران سیاسی امام سجاد(ع)/توصیه به جوانان مسجدی

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور خطاب به جوانان مسجدی گفت: جوانان مسجدی باید با دیگر جوانان ارتباط گرفته تا آنها را جذب مسجد کنند و در این مسیر نباید از کار فرهنگی مایوس شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی در همایش نماز در آموزه های امام سجاد(ع) که در سالن همایش غدیر قم برگزار شد گفت: برای برگزاری این همایش از ماه ها پیش برنامه ریزی شده و امروز این فرصت پیش آمد که در جوار کریمه اهل بیت(ع) دور هم جمع شویم.

وی گفت: کاروان شما کاروان سرافرازی است که از استان هرمزگان مسیر طولانی را طی کرده و امروز به قم رسیده اید، شهری که ارزش های اسلامی از آن سرچشمه گرفته است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان داشت: امروز در دورترین نقاط عالم هم انسان های آزاده و دلداده حقیقت تلاش می کنند به امام راحل اقتدا کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین ارباب سلیمانی با اشاره به دوران امام سجاد(ع) گفت: این امام عظیم الشان در جریان کربلا حضور داشتند و فداکاری های عظیمی داشتند و دوران بسیار سختی را گذراندند.

وی گفت: بعد از یزید، عبدالله بن زبیر به خلافت رسید و همان شخص در خطبه خود ذکر صلوات بر پیامبر(ص) را ترک کرد و زمانی که پرسیدند که چرا این کار را کردی، با یک دلیل بسیار بد گفت خویشان پیامبر با صلوات دچار غرور می شوند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: امام سجاد(ع) در احیای قرآن تلاش های گسترده ای داشت و از سوی دیگر در رسیدگی به نیازمندان اهتمام داشتند.

حجت الاسلام  والمسلمین ارباب سلیمانی گفت: معاویه بخشنامه کرده بود که باید علیه حضرت علی(ع) تبلیغ کنید اما امام سجاد(ع) با دعاهای خود ذکر صلوات را تکرار می کند تا از این طریق سنت و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) زنده بماند.

وی با اشاره به عبادت امام سجاد(ع) گفت: ایشان سید الساجدین بودند و در این زمینه باید بکوشیم تا از امام (ع) درس گرفته و همواره ایشان الگوی ما باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امام سجاد بعد از حادثه کربلا برنامه های فرهنگی و جهادی خود را با پنج نفر آغاز کردند و در پایان عمر آن حضرت 173 شاگرد در مکتب امام سجاد(ع) تربیت شد و این افراد در زمان امام باقر(ع) به 400 نفر و در زمان امام صادق(ع) به 4 هزار شاگرد رسید.

وی گفت: در حقیقت امام سجاد(ع) یک نهضت علمی و فکری را پایه گذاری کرد و نقش امام بسیار اثرگذار بود و اگر امام سجاد(ع) در حادثه کربلا شهید می شدند از اسلام چیزی باقی نمی ماند و با ماندن ایشان اسلام توانست به حیات خود ادامه دهد.

حجت الاسلام  والمسلمین ارباب سلیمانی خطاب به جوانان مسجدی گفت: باید جوانان مسجدی با دیگر جوانان ارتباط گرفته تا آنها را نیز جذب مسجد کنند و بدانید که هیچ وقت نبایداز کار فرهنگی مایوس شوید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com