کد خبر ۴۴۴۶۶ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
رئیس پلیس آگاهی قم:

محموله 10میلیارد ریالی پارچه قاچاق در قم کشف شد

رئیس پلیس آگاهی قم گفت: محموله 9 تُنی پارچه قاچاق به ارزش حدود 10میلیارد ریال که در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود در قم کشف و توقیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ احمد کرمی در گفت و گویی افزود: دریافت اطلاع از بارگیری محموله پارچه قاچاق در یک دستگاه کامیون کشنده از جنوب کشور به مقصد تهران موجب شد تا این موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی مسیر تردد کامیون مشخص و ضمن هماهنگی های قضائی یک تیم عملیاتی به محل مورد نظر اعزام و در نهایت کامیون مذکور شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود:با بررسی مدارک گمرکی و مطابقت آن با اسناد ارائه شده، مشخص شد 9تن پارچه اضافه به صورت قاچاق در کامیون بارگیری شده است.

کرمی ادامه داد: علاوه بر توقیف کالای قاچاق، راننده متخلف تحویل مرجع قضائی استان شده و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده د استان قم در سال 95، 162 میلیارد و 852 میلیون ریال بوده که نسبت به سال 94 که رقمی معادل 125 میلیارد و 975 میلیون دلار بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

اگر چه قم هدف و مقصد اصلی قاچاقچیان کالا نیست ولی قرارگرفتن این استان بر شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور موجب شده که آنان مجبور به عبور از قم باشند.

در ماههای گذشته با تدابیر ویژه صورت گرفته مبارزه با قاچاق کالا در استان قم به طور چشمگیری گسترش یافته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com