کد خبر ۴۴۴۷۰ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
مسئول مشاوره اسلامی مرکز امام رضا (ع) قم:

مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در قم آماده ارائه خدمت به مردم ایران/فضای مجازی فضای اتلاف وقت برای زوجین

مسئول مشاوره اسلامی مرکز امام رضا (ع) قم گفت: در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ چند نفر از افراد اثرگذار در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم دور هم جمع شدند و باهدف ارائه خدمتی ملی اقدام به تأسیس این مرکز مشاوره در دفتر تبلیغات شد، این مرکز در ابتدا در بخش تلفنی، سپس بخش مکتوب و بعد از آن در بخش اینترنتی و پیامک فعالیت گسترده‌ای پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی هادی مسئول مشاوره اسلامی مرکز امام رضا (ع) قم در حاشیه جشنواره فرهنگی عترت ویژه کارکنان و خانواده‌های بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها با مشکلاتی مواجهه هستند که بیشترین دلیل آن شاید نداشتن آگاهی‌های لازم برای رفتار با یکدیگر باشد اظهار کرد: اگر زن و شوهر بتوانند نیازهای همسران خود ازجمله امنیت، آرامش و... را تأمین کنند آنگاه می‌توانند زندگی آرامی داشته باشند.

وی به تأسیس بخشی به نام مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی افزود: در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ چند نفر از افراد اثرگذار در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم دور هم جمع شدند و باهدف ارائه خدمتی ملی اقدام به تأسیس این مرکز مشاوره در دفتر تبلیغات شد.

هادی با تأکید بر اینکه این مرکز در ابتدا در بخش تلفنی، سپس بخش مکتوب و بعد از آن در بخش اینترنتی فعالیت گسترده‌ای پیدا کرد اضافه کرد: درحال حاضر در بخش نامه‌نگاری تعطیل شده و در دو بخش فضای مجازی و به شکل پیامکی خدمات خود را ارائه می‌دهد و به‌صورت تلفنی هم در قالب ۶ گروه فعال فقه، اخلاق، مشاوره، آیات و روایات، اعتقادات و تاریخ در حال خدمت‌رسانی به مردم ایران است.

مسئول مشاوره اسلامی مرکز امام رضا (ع) قم با اشاره به تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط زن و شوهرها یادآور شد: ما در برخی از موارد آمار دقیقی نداریم و دلیل آن این است که جمع آوری آمار در آن‌ها بسیار سخت است و فضای مجازی ازجمله این مواردی است ابزار گزارش دقیقی برای آن وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: افرادی که درگیر فضای مجازی می‌شوند چند مشکل اساسی دارند.

این کارشناس رادیو معارف اتلاف وقت را یکی از مواردی دانست که افراد درگیر با فضای مجازی با آن دست‌به‌گریبان هستند و ادامه داد: افراد وقتی وارد این فضا می‌شوند متوجه گذر زمان نمی‌شوند و این همان اتلاف وقت است که کاربران این فضا را با مشکل مواجهه کرده است.

وی انتشار خبرهای غیر موثق را از دیگر مشکلات این فضا عنوان و بیان داشت: برخی از جملات در فضای مجازی به برخی از افراد نسبت داده می‌شود که حتی سندی از آن در تاریخ وجود ندارد.

هادی فضای مجازی را فضای تحریک‌های مجازی و عدم ارضا دانست و خاطرنشان کرد: دیدن برخی از صحنه‌ها و تصاویر در فضای مجازی انسان را از حضور در پیشگاه خدا باز می‌دارد و این هم همان مشکلی است که انسان‌ها را درگیر می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com