کد خبر ۴۴۴۷۳ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

سمن ها بارزترین فعالان اجتماعی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی قم با تبریک آغاز به کار دولت دوازدهم و با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در برهه های مختلف انقلاب ، سمن ها را بارزترین فعالان اجتماعی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، احد جمالی درهفتمین دوره انتخابات نماینده سازمانهای مردم نهاد درهیات نظارت برتشکل های غیر دولتی استان قم افزود:فعالیت اجتماعی حق طبیعی و مدنی همه افراد جامعه است و درصورتی که از لحاظ شکلی و قانونی مشکلی نداشته باشد، باید در مسیر قانونی مجوز فعالیت آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با کثرت سازمانهای مردم نهاد درجهت رفع مشکلات مردم موافق است و البته آموزش مناسب و نظارت مستمر بر عملکرد آنها موجب تقویت نهاد های مدنی خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز ضمن تبریک روز خبرنگار ، از تلاش های صادقانه آنان و تشکل های اجتماعی برای پیگیری مطالبات شهروندان قدردانی نمود.

عطاء الدین قاسمی، رسانه های عمومی آزاد و قدرتمند، خبرنگاران شجاع و پیگیر و همچنین نهادهای مدنی قوی و مطالبه گر را چشم تیزبین مردم ورکن مهم نظارت اجتماعی برعملکرد مسئولین و کارآمد و پاسخگو نمودن آنان و همچنین اصلاح امور و توسعه و پیشرفت کشوردانست؛ ومشارکت اجتماعی مردم درقالب سازمان های مردم نهاد را سبب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به نظام و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا وضعیت جامعه عنوان و تشکیل خانه سمن ها وشبکه سازی تشکل های اجتماعی را بخشی از اقدامات یکسال گذشته دبیرخانه سازمان های مردم نهاد اعلام نمود.

درپایان این جلسه با حضور هیات اجرائی و هیات نظارت رای گیری آغاز و آراء مآخوذه شمارش و 'عاتقه السادات موسوی' با کسب اکثریت آراء به عنوان هفتمین نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت برتشکل های اجتماعی استان قم انتخاب شد.

دراین جلسه از زحمات آقای عبدالرضا شریفی، نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت استان قم در دوره ششم با اهدا لوح ، قدردانی گردید.

در حال حاضر 70سازمان مردم نهاد دراستان قم در زمینه های مختلف از جمله زیست محیطی ، فرهنگی ، خانواده ، اعتیاد فعالیت دارند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com