کد خبر ۴۴۴۸۰ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵

حمایت های قضایی از پلیس قم کم سابقه است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استان قم از نظر رضایتمندی در طراز بالایی قرار دارد، حمایت های قضایی از پلیس قم را کم سابقه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سردار کاظم مجتبایی در دیدار با دادستان قم که به منظور بررسی جرایم مهم و همچنین کنترل سرقت ها در سطح استان قم تشکیل شده بود،ضمن قدردانی از حمایت های کم سابقه دستگاه قضائی بویژه دادستان از استعدادها و توانمندی های انتظامی و قضائی برای مهار و کنترل جرایم بویژه سرقت ها تاکید کرد.

سردار مجتبایی احساس امنیت را بر اساس مختصات ارزش گذاری امنیت در سطح کشور خوب ارزیابی و اعلام کرد: استان قم از نظر رضایتمندی در طراز بالایی قرار دارد .

وی با تاکید بر مقابله جدی با بسترهای جرم و همچنین گسترش فعالیت ها دستگاه های فرهنگی و اجتماعی به منظور کنترل و پیشگیری از جرایم به تامین و ایفای نقش و سهم دستگاه های یاد شده اشاره و بر نهادینه شدن این ایده تاکید کرد.

سردار مجتبایی شکاف بین امنیت روانی و آمارپردازی های بی اساس توسط برخی افراد و رسانه های غیرمسئول در شبکه های مختلف اجتماعی را موجب تخریب ساختار امنیت روانی در جامعه دانسته و شفافیت و واقع بینی را در انعکاس اخبار استان قم یادآور شد.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر گسترش فعالیت های انتظامی، اطلاعاتی و ترافیکی برای دست یابی به امنیت فراگیر به آشکارسازی برخی مجازات ها به شیوه هایی که با شرایط معنوی و فرهنگی استان قم هماهنگی داشته باشد اشاره و پیدا کردن مدلی از آگاه سازی مجرمان نسبت به عقوبت و نتیجه اقدامات مجرمانه شان را ضروری دانست .

سردار مجتبایی در پایان سخنان خود بر اقدامات مشترک دادستانی و پلیس قم به منظور زمین گیر کردن مجرمان و سارقان سابقه دار تاکید و در ادامه دادستان قم کاهه دادستان قم با قدردانی از نیروی انتظامی و کنترل جرایم و همراهی با دستگاه قضایی خواستار اقدامات پیش دستانه برای پیشگیری از جرایم مهم و تبیین عملکرد دستگاه قضائی و انتظامی در دو سطح برای عموم مردم و همچنین مسئولان شد.

دادستان قم با اعلام فعال شدن شعبه دادستانی برای برخورد جدی تر با جرایم مهمه، استقرار کمیته های منتخب را برای سرعت بخشی به جرایم یادآوری کرد.

کاهه ضمن تاکید بر تقویت شعبات رسیدگی کننده به جرایم مهم مانند سرقت به جدی تر شدن قضات در صدور احکام مناسب تاکید کرد.

دادستان قم با استقبال از طرح های اجرا شده توسط پلیس قم برای زمین گیر کردن مجرمان سابقه دار و همچنین دستگیری سارقان فراری و فروشندگان مواد مخدر بویژه نگه دارندگان اسلحه های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: هم افزایی نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به حدی است که در این چند ماه اخیر آمار کشفیات و دستگیری ها در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به سال گذشته امیدوارکننده بوده و آثار کاهش جرایم مشهود است.

گفتنی است، در پایان جلسه مقرر شد هر 15 روز یک بار این جلسات به صورت مشترک برگزار شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com