کد خبر ۴۴۵۱۵ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
رئیس مرکز 122 آبفای قم:

پاسخگویی به بیش از 65 هزار تماس/ارائه خدمات آبفا به صورت شبانه روزی

علی‌اصغر جعفری رئیس مرکز 122 آبفای قم از پاسخگویی به بیش از 65 هزار تماس مشترکین در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و از ارائه خدمات شرکت آب و فاضلاب به صورت شبانه روزی توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی‌اصغر جعفری با اشاره به اهمیت ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای مشترکین آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری اظهار داشت: در همین راستا وجود یک مرکز برای پاسخگویی به درخواست‌های فوریتی و غیر فوریتی یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه در سطح کشور مطرح است، یادآور شد: مرکز 122 قم با سه بخش پاسخگویی و ثبت درخواست، پیگیری و رسیدگی به شکایات و اطلاع‌رسانی و نظرسنجی فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز 122 آبفای قم در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در چهار ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 65 هزار تماس با این مرکز گرفته شده است که بیش از 58 هزار مورد از این تماس‌ها مرتبط با خدمات شرکت آب و فاضلاب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 32 هزار تماس مربوط به حوزه بهره‌برداری بوده است، خاطرنشان کرد: این تماس‌ها بیشتر در خصوص حوادث و اتفاقات بوده است که اکیپ‌های رسیدگی به حوادث نیز سریعاً به محل اعزام شده‌اند.

جعفری همچنین یادآور شد: حوزه‌های امور مشترکین با حدود 23 هزار مورد، معاونت مهندسی با هزار و 500 مورد و حوزه مدیرعامل نیز با حدود 750 مورد در رتبه‌های بعدی تعداد تماس قرار دارند.

وی همچنین از هزار و 273 مورد نظرسنجی از مشترکین در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در بخش شکایات و پیگیری نیز 342 تماس داشتیم که 357 مورد شکایت و 85 مورد نیز پیگیری بوده است.

رئیس مرکز 122 آبفای قم با بیان اینکه در حوزه پیگیری شکایات مشترکین یک روند سیستم سه سطحی را تعریف کردیم، یادآور شد: در این روند 85 درصد از مشکلات در سطح نخست که اجرایی و عملیاتی است برطرف شده و نتیجه به مردم اعلام می‌شود.

وی افزود: حدود 12 درصد از مشکلات در سطح دوم که معاونت‌ها است برطرف شده و حدود سه درصد نیز در سطح مدیرعامل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

جعفری یادآور شد: در مجموع 90 درصد از شکایات طی یک هفته تا 10 روز رسیدگی و نتیجه به مشترکین اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از هزار و 100 مورد تماس غیر فوریتی داشتیم، تاکید کرد: این تماس‌ها در حوزه امور مشترکین و خدمات فروش و پس از فروش بوده است.

رئیس مرکز 122 آبفای قم در پایان با اشاره به تلاش برای توسعه ارائه خدمات غیرحضوری آبفا به مردم از طریق مرکز 122 به ویژه در بخش فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: در حال حاضر نیز این قابلیت وجود دارد و مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست‌های خود را از طریق شماره تلفن 122 مرکز ثبت کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com