کد خبر ۴۴۵۵۶ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳
رئیس پلیس آگاهی استان قم اعلام کرد

کشف یراق‌آلات قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در قم‌

رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف یراق‌آلات قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 100 میلیون ریال از یک دستگاه کامیون کشنده در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد کرمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اطلاع از اینکه یک دستگاه خودروی کامیون کشنده اقدام به بارگیری لوازم‌یدکی از گمرک یکی از شهرهای جنوبی کشور به مقصد پایتخت کرده و دارای اضافه‌بار است موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام یکسری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، مسیر تردد کامیون را مشخص کرده و یک تیم عملیاتی به عوارضی "سلفچگان" اعزام کردند و از طرفی به دلیل اینکه احتمال داشتن اسکورت متصور بود مأموران به‌صورت پوششی و غیر محسوس اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.

کرمی ادامه داد: در ساعات اولیه بامداد کامیون موصوف مشاهده و پس از متوقف کردن آن با هماهنگی مقام قضایی خودروی مذکور به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: راننده بارنامه یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل و دو فقره پروانه گمرکی به همراه پته عبور حمل‌ونقل جاده‌ای صادره از گمرک یکی از استان‌های جنوبی کشور را ارائه کرد که در بررسی اولیه با توزین محموله و مطابقت با اسناد ارائه‌شده مشخص شد به مقدار 16 تن اضافه‌بار به‌صورت قاچاق در کامیون بارگیری شده است که با استفاده از سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای اسناد و مدارک ارائه‌شده استخراج و مشخص شد که علاوه بر لوازم‌یدکی که به‌صورت قانونی ترخیص شده، مقدار 16 تن انواع یراق‌آلات( دستگیره کابینت، قفل کمد، متر اندازه‌گیری، لولا) به‌صورت قاچاق در کامیون بارگیری شده است.

کرمی با اعلام اینکه ارزش کالاهای قاچاق موصوف سه میلیارد و 100 میلیون ریال است بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل‌شده به اداره تعزیرات حکومتی استان قم ارسال و راننده نیز با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com