کد خبر ۴۴۵۶۷ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۷
با صدور بیانیه ای صورت گرفت:

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشتار شیعیان روستای میرزااولنگ افغانستان را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با محکومیت کشتار شیعیان روستای میرزا اولنگ تاکید کرد: بر تمام ملت‌های مسلمان واجب است چون همیشه بیدار و هوشیار در میدان بمانند و با گمراهی و تاریکی تکفیر، با هر اسم و عنوان مبارزه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت کشتار شیعیان روستای میرزااولنگ افغانستان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

واقعه‌ تلخ و غم‌انگیز کشتار مردم بی‌گناه و غیرنظامیان روستای شیعه‌نشین میرزا اولنگ در افغانستان توسط تروریست‌های وحشی صفت و تکفیری حادثه‌ای هولناک و دردآور است.

این حادثه‌ی خونین که با رفتارهای غیرانسانی چون سر بریدن، تیرباران و اسارت مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع همراه بود، بار دیگر تلخی و سنگینی‌اش در سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر دو چندان شده است.

امروز جنایتکاران تروریست و تکفیری با حمایت آشکار و پنهان سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دولت‌های غربی در مسیر این کشتارها گام برمی‌دارند و هر روز انسانیت و بشریت را در قتلگاه جاهلیت مدرن ذبح می‌کنند و انفعال جامعه جهانی در برابر این خون‌ریزی و نسل‌کشی‌ها در سوریه، یمن، عراق، افغانستان و اقصی نقاط جهان، معنایی جز همراهی و مشارکت آن‌ها در این جنایت‌های سازمان‌دهی شده ندارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن تسلیت و تعزیت به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان این قتل‌عام و جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد خشم مظلومان و مستضعفان جهان دامن ستمگران و ظالمان را خواهد گرفت و پرده تزویر و ریاکاری مدعیان حقوق بشر را که با صراحت و وقاحت در حمایت از تروریست‌ها بیانیه‌های فریبکارانه می‌دهند کنار خواهد زد.

دنیای اسلام امروز با واقعیت دردناک بازتولید جاهلیت انسان‌های حیوان‌صفت روبروست و حرکت در مسیر وحدت و همبستگی همراه با بصیرت و همت می‌تواند امت اسلامی را در برون‌رفت از چالش‌ها و توطئه‌آفرینی‌های استکبار یاری رساند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه اعلام می‌دارد، بر تمام ملت‌های مسلمان واجب است چون همیشه بیدار و هوشیار در میدان بمانند و با گمراهی و تاریکی تکفیر، با هر اسم و عنوان مبارزه کنند.

همچنین از دولت جمهوری اسلامی انتظار می‌رود که در این عرصه موضع فعال‌تر داشته باشد و ضمن اظهار همدردی با بازماندگان، نسبت به کمک و مساعدت آنان و تقاضای مجازات عاملان این جنایت از دولت افغانستان در جهت التیام بخشیدن به آلام و مصیبت‌های آنان اقدام کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com