کد خبر ۴۴۵۶۸ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۹
در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال قم مطرح شد:

کاهش ۱۱ درصدی آمار طلاق در قم/افزایش مشارکت مردم برای هوشمند‌سازی کارت ملی

در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال قم مسئولان از کاهش ۱۱ درصدی آمار طلاق در ۴ ماهه نخست سال جاری در استان قم خبر دادند و بر لزوم افزایش مشارکت مردم در هوشمند سازی کارت‌های ملی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان به ریاست استاندار قم عصر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل ثبت‌احوال استان قم بابیان اینکه در سال 96، شاهد کاهش 11 درصدی آمار طلاق در استان قم بودیم، اظهار داشت: به‌صورت میانگین در سال جاری روزانه 67 ولادت، 16 وفات،  23 ازدواج و 7طلاق به ثبت رسیده است.

مرادی چالش موجود درزمینهٔ ثبت ازدواج و طلاق در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق برآوردی که شده در سال 95 مقرر شد رصدی صورت گیرد و در سال 96 حذف اعلامیه فیزیکی را از دفاتر ثبت داشته باشیم اما برخی دفاتر به‌صورت آنلاین ثبت را انجام نمی‌دهند باید کاری کنیم که دفاتر ثبت را به‌صورت کامل انجام دهند.

در ادامه جلسه، جواد شاکر آرانی معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم جمعیت اتباع خارجی ساکن در استان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید نزدیک به 65 اتباع استان قم افغانی هستند و 35 درصد جمعیت اتباع مربوط به سایر کشورها است، زاد و ولدی که اتفاق می‌افتد جزو نفوس استان محسوب می‌شود باید بتوانیم آمار مربوط به اتباع را ثبت کنیم و آمار این جمعیت جزو نفوس ما محسوب می‌شود.

در ادامه رضا سیار فرماندار قم نیز بیان کرد: در استان قم افرادی را داریم که هویت آن‌ها شناسایی نشده است، هدف شناسایی‌ خانواده‌هایی است که هویت شناسایی ندارند و باید اطلاع‌رسانی در این زمینه شود تا الزام ثبت مشخصات دانش آموزان صورت بگیرد چراکه این افراد به هیچ مرکز سرشماری مراجعه نمی‌کنند.

در پایان جلسه، استاندار قم لزوم افزایش مشارکت مردم در هوشمند سازی کارت ملی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید آمار درصد مشارکت مردم در صدور کارت هوشمند را افزایش دهیم، همچنین باید آمار کاهش و افزایش طلاق و ازدواج در استان قم شرایط بهتری پیدا کند و شاهد افزایش قابل‌توجهی از جهت جمعیتی در استان باشیم.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com