کد خبر ۴۴۵۸۸ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم:

بازار خرید و فروش مسکن در قم راکد است

محمد شکری رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت: بازار خرید و فروش مسکن در شهر قم راکد است، البته افرادی که نیاز به مسکن دارند، در این شهر خانه می‌خرند ، رکود بازار خرید و فروش مسکن استان قم تاثیر منفی بر فعالیت واحدهای مشاور املاک استان گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد شکری امروز با اشاره به وضعیت قیمت مسکن در شهر قم اظهار کرد: قیمت مسکن در این شهر گران تر از شهری مثل اراک است، اما قیمت مسکن در شهرهایی همچون تهران و کرج گران تر از شهر قم است و قیمت مسکن در این شهر ارزان تر از کلان‌شهرهای دیگر است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی در منطقه پردیسان ارزان تر از مناطق دیگر شهر قم است، اما خریداران واحدهای این منطقه کمتر در واحدهای خود سکونت پیدا می‌کنند و واحدهای خودشان را بیشتر به افراد دیگر اجاره می‌دهند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد و اینگونه نیست که خرید و فروش در یک منطقه خاص از شهر اتفاق نیفتد، البته بازار خرید و فروش مسکن در شهر قم راکد است، البته افرادی که نیاز دارند، در این شهر خانه می‌خرند.

شکری با اشاره به افزایش درخواست‌های خرید مسکن در شهر قم اظهار کرد: درخواست‌های خرید مسکن در این شهر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، اما تمام این درخواست‌ها به خرید مسکن منجر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در فصل تابستان درخواست‌های اجاره مسکن افزایش پیدا می‌کند، در این فصل مدارس تعطیل است و مستاجران فرصت بیشتری برای جابه‌جایی دارند، اما فصل پاییز بیشتر فصل خرید و فروش مسکن در شهر قم است، منازل در حاشیه این شهر ارزان تر از بقیه مناطق قم است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: به دلیل رکود بازار خرید و فروش مسکن در شهر قم، در برخی از معاملات خرید و فروش منازل گران قیمت، شاهد پرداخت بخشی از قیمت مسکن در قالب معاوضه خانه هستیم، البته در صورت رونق بازار خرید و فروش مسکن، معاوضه منازل در معاملات مسکن پایان می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رکود بازار خرید و فروش مسکن استان قم تاثیر منفی بر فعالیت واحدهای مشاور املاک استان گذاشته است. 

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com