کد خبر ۴۴۶۶۷ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸

نامگذاری یکی از معابر قم به نام شهید حججی/ خودسوزی و درگیری میوه فروش با ماموران در حال بررسی

نامگذاری یکی از معابر شهر قم به نام شهید حججی از شهدای مدافع حرم در قالب طرحی دو فوریتی در جلسه شورای اسلامی شهر قم مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از انتخاب به نقل از ایسنا، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در دویست و چهل و یکمین جلسه این شورا نامگذاری یکی از معابر شهر قم به نام شهید حججی از شهدای مدافع حرم در قالب طرحی دو فوریتی به تصویب رسید.

 در ابتدای این جلسه ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم با ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر شهر قم عنوان کرد: دستگاه قضائی و مدیریت شهری در حال بررسی علل این حادثه تلخ است.

محمود مسگری، عضو شورای شهر قم نیز در این باره عنوان کرد: متاسفانه این دو رویداد موجب سوء استفاده های زیادی از سوی رسانه های معاند شد. برخی سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به معاندان نیز به بزرگنمایی پرداختند تا به نظام اسلامی و شهر قم لطمه بزنند البته باید از رسانه های قم که تلاش خوبی در انعکاس حقایق داشتند قدردانی کرد.

مسگری در نطق پیش از جلسه بیان کرد: معضلات شهری از مسائل مهمی است که همه درصدد رفع آن می باشیم و باید بدون نگرش های سیاسی و یا حب و بغض درصدد حل مسائل برآمد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه مدیریت شهری با تدابیری از تکرار حوادث جلوگیری کرد همچنین در مسائل عمرانی در انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت و توانمندی تلاش شود تا چنین مشکلاتی اتفاق نیفتد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: حادثه خودسوزی پیمانکار مربوط به اخذ طلبی از شهرداری نبوده است، اگر چه باید با مدیریت مسائل از بروز این مسائل جلوگیری شود.

وی در مورد پرونده فوت میوه فروش نیز یادآور شد: طبق بررسی های دستگاه قضائی و پزشکی قانونی، درگیری فیزیکی موجب فوت نشده است. با توجه به بروز هیجانات و احساسات در روند این ماجرا از دستگاه قضائی تقاضا داریم این مسائل رسیدگی شود و ابعاد مختلف آن مشخص شود.

مسگری خاطرنشان کرد: شورای چهارم خود را خادم مردم می داند و باید در راستای رفع مشکلات تلاش کرد. تعامل با مدیریت شهری در راستای پاسخگوئی به مطالبات است تا رضایت مردم را به دست بیاورد. امید است اعضای شورای چهارم تجربیات و اندوخته های خود را در اختیار شورای جدید قرار دهند تا بتوان دامنه خدمات را توسعه بخشید.

پس از اتمام نطق پیش از جلسه ناصر رعیت‌پور عضو شورای اسلامی شهر قم جوابیه فرمانداری در رابطه با مصوبه شماره 3264 در خرید و واگذاری میلگرد به پیمانکار پروژه‌های عمرانی را در قالب کمیسیون امور زیربنایی قرائت کرد.

وی تصریح کرد: لایحه ای از سوی شهرداری مبنی بر خرید میلگرد با توجه به افزایش قیمت آن ارائه داد تا علاوه بر مدیریت مالی تامین مصالح بتواند بخشی از هزینه های پیمانکاران را تهاتر نماید اما فرمانداری این مصوبه را رد کرده است. این کمیسیون بر انجام این مصوبه اصرار دارد پیش از این نیز این روش انجام می شده است و ما امیدواریم فرمانداری با آن موافقت کند.

حجت الاسلام سیدمحمد آتش‌زر در این باره گفت: روش تهاتر در شهرداری معمول است تا با تهاتر مصالح، مشکلات مالی پروژه ها را رفع نماید.

علیرضا قاری قرآن، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم در خصوص مصوبه گفت: خرید میلگردها و تهاتر به منظور پرداخت بدهی پیمانکار است و با پرداخت های نقدی تفاوتی ندارد.

در بخش پایانی جلسه نیز محمد حیدری سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم به تشریح فعالیت های جهاد دانشگاهی به مناسبت به سی و هفتمین سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی پرداخت.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com