کد خبر ۴۴۶۷۳ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
آیت الله سعیدی:

فعالیت های رسانه ای کشور باید در چارچوب قوانین باشد

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اهتمام آستان کریمه اهل بیت(س) به ارتقاء روحیه معنوی خبرنگاران ، گفت: موضوع اطلاع‌رسانی درست در چارچوب قوانین باید در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در صحن امام هادی(ع) برگزار شد،  با اشاره به اینکه رعایت موازین و قوانین سبب موفقیت خبرنگار و خبررسان می‌شود، اظهار داشت: هر فردی که خبری را انتشار می‌دهد باید به صحت و درستی آن اطمینان داشته باشد چراکه حقیقت این خبر آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: خبرنگاران به یکی از نیازهای اساسی بشر پاسخ می‌دهند چرا که دانستن حق بشریت است و اگر خبری حق را تامین کند نیاز دانستن انسان برآورده می‌شود و دیگر انسان به دنبال شایعات نمی‌رود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه بشر از جهل گریزان و به دنبال آگاهی است، گفت: پاسخگویی به نیاز بشری در حوزه دانستن و آگاهی کار ارزشمند رسانه‌هاست .

وی بیان داشت: اگر خبرنگار به موقع و به اندازه و درست خبررسانی نکند افراد دیگر با انگیزه‌های نادرست خبرسازی می‌کنند که برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از اخبار آنها باید به صورت مستمر اصلاحیه و تکذیب داده شود به همین علت موضوع اطلاع‌رسانی درست در چارچوب قوانین باید در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم در ادامه خاطرنشان شد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برای هر فردی که به عنوان خبرنگار و خبررسان به وظیفه خود عمل می‌کند احترام قائل است و نسبت به ارتقاء روحیه معنوی خبرنگاران اهتمام دارد.

وی اضافه کرد: ارتقای روحیه معنوی و رفع نیاز معنوی خبرنگاران و اصحاب رسانه یک افتخاری برای آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) است که در این راستا  فرصت هایی را برای خبرنگاران در این مکان ایجاد کرده ایم.

سعیدی از حرم حضرت معصومه(س) به عنوان یک عنصر خبرساز نام برد و گفت: شهر قم به برکت وجود این بارگاه توانسته به جایگاه کنونی برسد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com