کد خبر ۴۴۶۹۷ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۸

ذوالنور: گزینه وزارت علوم دستخوش سهم خواهی شده است/ فضای مجازی مهم‌ترین دغدغه مردم دین‌دار است/ از عباس صالحی حمایت می‌کنم

نماینده مردم قم گفت:اگرمی‌خواهیم برای جایگاه حساس وزارت علوم فردی را انتخاب کنیم یا باید علمی و یا اجرایی باشد که نیرو در این زمینه کم نداریم اما شاید به دنبال سهم‌خواهی هستیم که نتوانستیم فردی را معرفی کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در رابطه با مخالفت با کلیت کابینه گفت: ای کاش رییس‌جمهور با توجه به اینکه این جلسه یک بار تشکیل می‌شود در مجلس حضور می‌یافتند و نظر موافقان و مخالفان را می‌شنیدند.

او ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور شما دولت اولیه نیستید واین دولت ادامه دولت قبلی است. بنابراین ای کاش گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارائه می‌دادید. لذا برنامه‌های دولت دوازدهم در استمرار عملکرد دولت یازدهم است.

او با بیان اینکه عمل به وعده‌ها در راستای تحقق مطالبات مردم است بنابراین توجه به وعد‌ه‌ها مهم است، گفت: رئیس جمهور فرمودند که در تغییر کابینه هیچ فشاری بر من وارد نبود اما ۲۰ دقیقه بعد فرمودند که نتوانستیم وزیر زن انتخاب کنیم و سه معاون زن انتخاب کردیم که این بر اثر فشارهایی است که بر من حاکم بود.

ذوالنور بااشاره به وزارت علوم گفت: حدود ۱۰۰ هیات علمی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی داریم که عدم معرفی وزیر علوم شاید با شان جامعه علمی و نخبگان کشور سازگاری نداشته باشد و این تلقی ایجاد شود که در بین هیات علمی حتی یک نفر را هم نداشته‌ایم که شاهد تصدی سرپرست بر این وزارتخانه نباشیم.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم برای این جایگاه حساس فردی را انتخاب کنیم یا باید علمی و یا اجرایی باشد که نیرو در این زمینه کم نداریم. بنابراین شاید به دنبال سهم خواهی هستیم که درصدد پاسخ به سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی برآمدیم که نتوانستیم فردی را معرفی کنیم .

نماینده مردم قم در ارتباط با حوزه فرهنگ گفت: هرچه برنامه پیشنهادی را بررسی کردم رنگ و بویی از دین در جامعه انقلابی – اسلامی پیدا نکردم. پس در این برنامه جای دین و مانور دینی کجاست؟ حوزه فرهنگ که همیشه مورد تاکید رهبری و تقریب مذاهب بوده و همچنین در بررسی معضلات فرهنگی  دین کجا دیده شده و بودجه قرآنی کجاست.

ذوالنوراظهارداشت: اگر ایراد و انتقادی مطرح می‌کنیم به معنی این نیست که نمی‌خواهیم موافقتی با تیم فرهنگی داشته باشیم. آقای عباس صالحی از بهترین گزینه‌ها است و ما از او حمایت خواهم کرد. در خصوص فرهنگ، فقط دولت دو برنامه در برنامه ششم توسعه آورد که با تلاش چند ماهه مجلس بود که در برنامه گنجانده شد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس بیان کرد: سه رویکرد در حوزه فرهنگی مطرح است که عبارت است از تصدی‌گری، عدم برخورد خشن و ولنگاری فرهنگی.  وقتی رئیس جمهور می‌گوید مسئول بهشت و جهنم مردم نیستیم این نمونه ولنگاری فرهنگی است. سوال ما این است که دولت در برنامه ششم توسعه وظیفه خود را در کجا دیده است؟

او با اشاره به اینکه فضای مجازی مهم‌ترین دغدغه امروز مردم دیندار و مردمی است که نسبت به سلامت فرزندان توجه دارند، اظهار کرد:: حق مردم اینترنت با وضع فعلی نیست. امروز هیچ‌کجای دنیا وضعیت اینترنت ما را ندارد لذا بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را به مردم عرضه می‌کنیم و تا چه زمانی باید از جیب مردم ارتزاق کنیم.

ذوالنور ،گفت: بیمه هنرمندان را در کجا حل کردیم؟ نمی‌توانیم از هنرمندان و خبرنگاران صحبت کنیم اما مشکل آنها را حل نکنیم. همچنین اینترنت کودکان جایش در فضای مجازی کجا دیده شده است.

او بیان کرد: در چهار سال گذشته بدترین عملکرد را در دستگاه‌های فرهنگی داشته‌اید،آموزش و پرورش متزلزل‌ترین عرصه را دارد .

نماینده مردم قم بیان کرد: در سیاست خارجی سه اصل حکمت، مصلحت، عزت را پیش‌رو داریم و اگر آمریکا برجام را نقض کرد ما باید چه کنیم. معتقدم که سه راه داریم؛ بگذریم که هم چوب خوردیم، هم پیاز و یا اینکه باید تحریم شویم که همه دستاوردها را باید واگذار کنیم و یا باید سر حرفمان بایستیم که قطع‌نامه‌ها مجدداً صادر می‌شود.

ذوالنور گفت: آیا با بانک‌های کوچک دنیا ارتباط اقتصادی داریم اگر نه پس برجام چگونه انجام می‌شود؟ اگر آری که چرا نمی‌توانیم معاملات بانکی با بانک‌های مطرح دنیا داشته باشیم. این به خاطر این است که برجام رسالتش را انجام نداده است و اینقدر به یک موضوع پرداختیم که کشورهای منطقه را رها کردیم.

او افزود: در بحث اقتصادی کاهش تورم جای تغییر دارد لذا تورم و رکود دو کفه ترازو هستند و وقتی مسکن در کشور تعطیل می‌شود صنایع وابسته به مسکن جایی برای عرض اندام ندارند و وقتی رکود را شکستیم و تورم مهار شد جای قدردانی دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com