کد خبر ۴۴۷۳۸ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
عضو شورای شهر قم:

شورا چوب ناکارآمدی دولت را می‌خورد/ بسیاری از وانت‌بارهای میوه‌فروش در قم غیربومی هستند

عضو شورای شهر قم گفت: شورا چوب ناکارآمدی دولت در ایجاد اشتغال را می‌خورد و علت بسیاری از بیکاری‌ها و به‌تبع آن پدیده دست‌فروشی واردات بی‌رویه و تعطیلی کارگاه‌های داخلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر در جلسه بررسی حوادث اخیر قم که با حضور اعضای شورای شهر قم، معاون خدمات شهری شهرداری و فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه قم در ساختمان شهید باکری قم برگزار شد، اظهار داشت: نباید با برخی اقدامات اشتباه خود سبب خدشه‌دار شدن چهره انقلاب در بین مردم شد.

وی بابیان اهمیت جایگاه روحانیت در زمینه مطالبه گری اجتماعی افزود: آزادگی و حریت نماد اصلی روحانیت اصیل و انقلابی است و چنانچه این ویژگی از روحانیت گرفته شود، روحانیت فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اینکه قم مبدأ و مقصد مردم از 70 کشور جهان است، گفت: سلوک و منش ما در نگاه مردم کشورها و شهرهای دیگر سبب قضاوت آن‌ها درباره کل شهر می‌شود، بنابراین شهرداری و ارگان‌های دیگر باید مراقب رفتارهای خود در انظار عمومی باشند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات شهری شهرداری در ماه‌های اخیر خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است که جمع‌آوری چادرها از اطراف حرم مطهر و اسکان آن‌ها در بوستان و مبادی شهر و نیز مشخص کردن نقاطی در شهر برای استقرار وانت‌بارها ازجمله این اقدامات شایسته است.

آتش زر تأکید کرد: به خاطر برخی شرایط خاصی که وجود دارد هر فردی حاضر به اشتغال در قالب مأمور سد معبر نیست و تنها برخی از افراد این شغل را انتخاب می‌کنند که ویژگی‌های خاص خود رادارند.

وی با اشاره به ناکارآمدی دولت در ایجاد اشتغال تأکید کرد: شورا چوب ناکارآمدی دولت در ایجاد اشتغال را می‌خورد و علت بسیاری از بیکاری‌ها و به‌تبع آن پدیده دست‌فروشی واردات بی‌رویه و تعطیلی کارگاه‌های داخلی است.

عضو شورای شهر قم عنوان کرد: ازجمله مهم‌ترین دلایل افزایش پدیده دست‌فروشی در قم محدودیت‌هایی است که شهرهای مجاور در این زمینه ایجاد کرده‌اند، درنتیجه بسیاری از وانت‌بارها از شهرهای دیگر روانه قم می‌شود.

وی ادامه داد: برخورد مأموران شهرداری نباید قهرآمیز باشد و حفظ کرامت و شخصیت انسان‌ها فارغ از جایگاه و شغل آن‌ها باید در جامعه حفظ شود و نوع برخوردها همیشه باید همراه با احترام و بدون توهین صورت بگیرد.

آتش زر مهاجرپذیر بودن قم را یکی دیگر از عمده دلایل افزایش پدیده وانت‌بارها و دست‌فروشی در استان دانست و گفت: مسئولان استان باید در برابر این‌گونه معضلات برنامه‌های خاص را اجرا کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com