کد خبر ۴۴۷۴۱ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
بعد ۳۰ سال؛

شهید کورسل فرانسوی در قم میزبان پدر می‌شود

قم - پدر کمال کورسل، شهید اروپایی دوران دفاع مقدس فردا در گلزار شهدای قم به زیارت مزار فرزند شهیدش می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، کمال کورسل با نام اصلی ژروم ایمانوئل در ۹ آوریل سال ۱۹۶۴ در شهر فرانسه از مادری فرانسوی و پدری تونسی متولد می‌شود. وی در سن نوجوانی سفری به تونس دارد و آنجا با اسلام آشنا می‌شود و به دین مبین اسلام گرایش می‌یابد.

وی در سال ۱۳۶۱ به ایران سفر کرد و تصمیم گرفت تا مدت طولانی‌تر در ایران باشد تا در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس بپردازد. وی با کسب رضایت مادرش سرانجام در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد.

وی در این مدت همراه سایر طلاب به دیدار امام خمینی(ره) شرف‌یاب شد و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوق وصف ناپذیری یاد می‌کرد.

کمال کورسل در سفر ریاست جمهور وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای به قم، به نمایندگی از طلاب غیر ایرانی سخنرانی کرد.

با اعلام پیام رهبر کبیر انقلاب به حضور اقشار مختلف مردم برای دفاع از اسلام، کمال نیز با اسرار بسیار زیاد در دوره‌های آموزش نظامی شرکت کرد، اما اجازه حضور در جبهه را نیافت.

بعد از پذیرش قطعنامه و حمله منافقین با حمایت بعثی‌ها کمال فرصت را مناسب دید و با عضویت گردان شهید صدر به جبهه غرب اعزام شد. وی در جریان عملیاتی سه روز به همراه همرزمانش گرسنگی و تشنگی را تحمل کرد.

لحظاتی بعد، درگیری بین نیروهای خودی با منافقین آغاز شد و کمال کورسل در این درگیری به آرزوی خویش دست یافت و به مقام شهادت نایل آمد

پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

و اکنون پس از گذشت حدود 30 سال از شهادت این طلبه فرانسوی پدر وی فردا پنج‌شنبه برای اولین بار بر سر مزار پسر شهیدش در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم حاضر می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com