کد خبر ۴۴۷۷۵ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
معاون آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

کمبود 1400 آموزگار در قم با ورود پایه ششم به مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم گفت: با ورود پایه ششم به مقطع ابتدایی از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلاتی در قم ایجاد شد که با اعمال تدابیر و ساماندهی دقیق در جهت برطرف کردن آن‌ها برآمدیم.

علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به مشکلات مقطع ابتدایی اظهار داشت: در چند سال گذشته با ورود پایه ششم به مقطع ابتدایی از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلاتی در قم ایجاد شد که با اعمال تدابیر و ساماندهی دقیق در افزایش شیفت و یا تراکم دانش‌آموزی تغییری ایجاد نشد.

به گفته‌ این مسئول آموزشی، تعداد یک هزار و 400 آموزگار رسمی در قم کمبود داشتیم که با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از معلمان حق‌التدریس آزاد و حق‌التدریس غیرموظفی با آغاز سال تحصیلی هیچ کلاس درسی با کمبود معلم روبه‌رو نشد.

وی با بیان تفکیک وظایف نیروهای به‌کار گرفته‌ شده تصریح کرد: تعدادی از نیروهایی که ویژه مدارس ابتدایی در نظر گرفته‌ شده به‌صورت غیرموظف در نوبت دوم تدریس می‌کنند و بخشی از نیروها نیز که مربی مراکز پیش‌دبستانی بودند امسال و سال گذشته به‌صورت نیروی حق‌التدریس جذب شدند.

پناهنده با اشاره به اهمیت سوابق تحصیلی مرتبط با این مقطع عنوان کرد: این نیروها علاوه بر مدرک تحصیلی مرتبط با مقطع دبستان، باید یک سال سابقه حضور در مراکز پیش‌دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش را نیز دارا باشند.

وی با اشاره به ورود نیروهای به‌کار رفته شده برای تدریس در مقطع ابتدایی افزود: در سال تحصیلی پیش رو نیز 170 تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به همراه 199 معلم به‌صورت قرارداد با مدارس غیردولتی در غالب خرید خدمات آموزشی برای تدریس وارد مدارس مقطع ابتدایی شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم در مورد کمبود فضاهای آموزشی و حضور 55 درصدی دانش‌آموزان در این مقطع نیز یادآور شد: با عنایت مدیرکل و مسئولان مربوطه و اتخاذ تصمیماتی، ملزم به استفاده از فضاهای آموزشی دوره متوسطه دوم برای مقطع ابتدایی شدیم تا به تعادل نسبی در این زمینه دست‌ یابیم.  

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com