کد خبر ۴۴۷۷۸ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
مدیر برنامه ریزی موسسه عصر بیداری قم:

فرهنگ آزادگی در قالب خاطرات منتشر شود/ مسئولان تنها به تقدیر از آزادگان بسنده نکنند

حجت الاسلام سعیدی گفت: مسئولان باید با برگزاری برنامه هایی در مساجد و فرهنگ سراها یا حتی مراکز تفریحی و عمومی مثل پارک ها به معرفی فرهنگ آزادگی بپردازند و تنها به برگزاری مراسم قدردانی اکتفا نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ مدیر برنامه ریزی موسسه عصر بیداری قم صبح امروز در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان از افتخارات کشور ما در زمان هشت سال دفاع مقدس هستند که نقش آنان در جنگ حق علیه باطل و پیروزی حق انکار ناشدنی است.

حجت الاسلام محمد مهدی سعیدی، افزود: اسارت این افراد در حقیقت در بسیاری موارد زاده بحث نفاق و نفوذ دشمن در لایه های رزمندگان بوده و آزادگان در زمان اسارت مبلغان واقعی اسلام ناب محمدی در عراق و آن هم به جهانیان به شمار می رفتند.

وی با بیان اینکه آزادگان در کنار شهدا مهم ترین نقش را در حراست از فرهنگ ناب اسلامی ایفا می کنند اظهار کرد: آنها بسیاری از طرح های دشمن را  در همان ایام اسارت خود نقش بر آب کردند و تعدادی از آن ها متحمل شکنجه های سنگین شده و حتی عده ای از آن ها نیز در این راه به شهادت می رسیدند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر تلاش برای معرفی مقام آزادگان به اقشار مختلف مردم در جامعه، اضافه کرد: مسئولان باید با برگزاری برنامه هایی در مساجد و فرهنگ سراها یا حتی مراکز تفریحی و عمومی مثل پارک ها به معرفی فرهنگ آزادگی بپردازند و تنها به برگزاری مراسم قدردانی اکتفا نکنند.

وی ادامه داد: آزادگان سرافراز نیز می توانند با بیان خاطرات خود در این زمان که دشمن سعی می کند تا عقاید جوانان را دست خوش تغییرات کند، همچنان به ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند و حتی اگر تریبونی هم در اختیار ندارند به شکل مکتوب اقدام به بیان این خاطرات کنند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: مسئولان آموزش و پرورش امسال گامی فراتر از کارهای نمادین مثل اهدای لوح تقدیر بردارند و تلاش کنند تا در قالب کارهای مختلف از جمله برگزاری مسابقات کتاب خوانی و سخنرانی ها این فرهنگ را در جامعه و بین دانش آموزان ترویج یابد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و حتی مردم همانگونه که به مقام شامخ شهدا و خانواده های آن ها ارج می نهند باید به همان اندازه نیز آزادگان و خانواده های آن ها را نیز تکریم کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com