کد خبر ۴۴۸۱۳ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
مدیرکل محیط‌زیست قم مطرح کرد

خطرات زیست‌محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی قم/ گلایه‌مندی مردم سلفچگان از آلودگی‌های زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی و تغییر سوخت آن‌ها اقدامی مؤثر در کاهش آلودگی هواست که متأسفانه نیروگاه سیکل ترکیبی قم حتی در فصول گرم سال هم گاهی از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی اظهار داشت: این اداره کل همواره در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار، از فعالان صنعتی حمایت کرده اما توسعه و استقرار واحدهای صنعتی باید براساس ظرفیت زیستی استان صورت بپذیرد تا تعدد واحدهای آلاینده سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه نکند.

وی در ادامه افزود: گازرسانی به واحدهای صنعتی و تغییر سوخت آن‌ها اقدامی مؤثر در کاهش آلودگی هواست، اما گازرسانی به برخی واحدهای صنعتی آلاینده پیرامون شهر قم که به‌درستی جانمایی نشده‌اند، سبب پاگیرشدن هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود، درصورتی‌که جابجایی واحدهای صنعتی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی بسیار مهم است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم بابیان اینکه متأسفانه نیروگاه سیکل ترکیبی قم حتی در فصول گرم سال هم گاهی از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند، اظهار داشت: ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی آلاینده که بتوانند از تجهیزات و فناوری‌های کاهش آلایندگی بهره‌مند شوند، مسئله مهمی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به شکایت‌های متعدد مردم و مسئولان بخش سلفچگان از آلودگی‌های زیست‌محیطی در این منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن سکونتگاه‌های شهری و روستایی به شهرک صنعتی سلفچگان، هرگونه توسعه و استقرار واحدهای صنعتی در این منطقه، باید بر اساس کار کارشناسی دقیق و مدون صورت بپذیرد تا شاهد آثار زیان‌بار آن بر سلامت عمومی جامعه نباشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com