کد خبر ۴۴۸۱۸ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴

نمایندگان در بررسی وزراء دولت بر اساس ارزش‌های اسلامی عمل کنند

امام جمعه قم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی وزراء پیشنهادی دولت دوازدهم بر اساس ضوابط و ارزش های اسلامی و حفظ نظام عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله «سیدمحمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به بررسی وزرای پیشنهادی در این ایام اظهار کرد: این روزها مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی موضوع وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم هستند که نمایندگان در این راستا بر اساس ضوابط و ارزش های اسلامی و حفظ نظام عمل کنند.

امام جمعه قم افزود: نمایندگان با بررسی‌های خود افرادی را بر مسند بنشانند که خدمتگزار انقلاب و نظام باشند و به انقلاب و نظام خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایندگان در بررسی وزراء هیچ ملاحظه دیگری را مقدم بر ارزش‌های اسلامی و حفظ نظام قرار ندهند، چون نمایندگان منتخب ملتی هستید که جان و مال و آبروی خود را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنند.

سعیدی افزود: در این ایام کشور تحت‌تأثیر مقاومت و رشادت دلیر مردی از خطه اصفهان است که برای دفاع از حریم حرم و حفظ ارزش‌های دین به شهادت رسید.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به رویدادهای مهم افزود: امروز روز دحو الارض است که سرآغاز بیرون آمدن خشکی ها از آب می‌باشد، چون کره زمین را در ابتدا آب گرفته بود و با شروع بیرون آمدن زمین کعبه این روز ارزشمند شده است.

وی تصریح کرد: در این روز خداوند عنایت خاصی به بندگان دارد و جزو 4 روز مهمی است که می‌توان در طول سال آن را به روزه‌داری سپری کرد و از امتیازات آن بهره‌مند شد.

سعیدی با گرامیداشت شهادت امام جواد(ع) در این هفته گفت: ایشان در دوران کودکی به امامت رسید و بهت همگان را برانگیخت و پس از بلوغ نیز مورد فشار دستگاه حکومتی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این امام همام در زندگی مجبور به ازدواج با دختر مأمون شد و این زن مشکلات زیادی را برای امام به وجود آورد و در نهایت ایشان را با سم به شهادت رساند.

امام جمعه قم با اشاره به روز صنعت دفاعی و گرامیداشت «حسن تهرانی‌مقدم» از شهدای صناعت دفاعی کشور افزود: این روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار و شکستن تحریم‌هاست که آن را به حافظان اقتدار کشور تبریک می‌گوئیم.

وی اظهار کرد: یکم شهریور نیز مصادف با آغاز ماه ذی‌الحجه است در این روز، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) نیز می‌باشد.

سعیدی تصریح کرد: موانع مهمی بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته است که موجب کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و کوتاهی عمر ازدواج‌ها شده است در حالی که این پیوند آسمانی بر اساس مودت و رحمت می‌باشد.

وی گفت: همسر شهید حججی مهریه‌های معنوی و ارزشی چون 124 هزار صلوات بر محمد و آل محمد و حفظ قرآن کریم با معانی را برای این شهید قرار داده بود که باید این مسأله برای همه ما در ازدواج جوانان الگو باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: اخیراً سیل 5 استان کشور را درگیر خسارات جانی و مالی کرده است که امیدواریم دولت با جبران این خسارات در تسریع کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان تلاش کند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com