کد خبر ۴۴۸۲۱ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
مدرس حوزه:

ترجیح دیگران بر خود از مهمترین آداب زیارت است

گروه حوزه‌های علمیه: مدرس حوزه علمیه گفت: ترجیح دیگران بر خود یکی از مهمترین آداب زیارت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین احمد محمدی، مدرس و مبلغ حوزه علمیه امروز 27 مردادماه در سخنانی در مراسم اختتامیه سومین دوره طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: صفتی که به یک امام معصوم داده می‌شود به معنای این نیست که دیگر ائمه(ع) آن را ندارند بلکه این صفت در یک امام برجسته‌تر از دیگران است.

وی افزود: براین اساس امام رضا را امام رئوف می دانیم و کریمه اهل بیت(س) نیز کریمه در میان 14 معصوم(ع) است و کریم کسی است که هر چه دارد به انسان می دهد.

محمدی با اشاره به برخی آداب زیارت و فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه، کریمه اهل‌بیت(ع) لقب گرفته و کم لطفی از ما هست که از او کم بخواهیم.

وی افزود: مرحوم مرعشی نجفی که به مدینه مشرف شده بودند با زاری و التماس از اهل‌بیت درخواست کرد تا محل قبر مخفی حضرت زهرا(س) برای او نمایان شود ولی در عالم خواب فرمودند قبر من باید مخفی بماند تا فرزندم مهدی بیاید ولی اگر هر وقت دلت برای قبر من تنگ شد در قم به زیارت حضرت معصومه(س) برو بنابراین زائر حضرت معصومه زائر حضرت زهرا خواهد بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) وقتی هنوز حضرت معصومه به دنیا نیامده بودند فرمود برای خدا حرمی در مکه است و ... و برای ما اهل بیت نیز حرمی در قم وجود دارد که یکی از پاره های تن من در اینجا دفن می شود و هر کس او را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

این محقق حوزه تاکید کرد: یکی از آداب زیارت این است که در دعاهایمان وقتی به اماکن زیارتی مشرف می شویم دیگران را بر خودمان ترجیح دهیم و دعاهای معنوی را بر مادی مرجح بدانیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com