کد خبر ۴۴۸۲۲ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۶
معاون شهردار قم:

فوت دو نفر از شهروندان قمی برای مجموعه شهرداری بسیار دلخراش است

سید امیر سامع معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم از تعیین 5 نقطه این شهر برای ساماندهی وانت‌بارهای دوره‌گرد خبر داد و درمورد فوت دو شهروند قمی اظهار داشت: یک مورد از این حوادث نیز برای شهر قم بسیار زیاد است و امیدواریم دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم از تعیین 5 نقطه این شهر برای ساماندهی وانت‌بارهای دوره‌گرد خبر داد و درمورد فوت فرد میوه‌فروش گفت: بر اساس اطلاعاتی که شهرداری دارد و پزشک قانونی آن را تایید کرده است هیچ ضرب و شتمی توسط نیروهای شهرداری انجام نشده و احتمالا علت فوت سکته قلبی بوده است.
سید امیر سامع رفع تخلفات شهری را یکی از سخت‌ترین کارهای شهرداری اعلام کرد و با ‌اشاره به اینکه برای رسیدن به شهر پایدار باید معضلات شهری را رفع کنیم، تصریح کرد: باید در حوزه پیشگیری کار کنیم و اقدامات خود را در حوزه برخورد به حداقل برسانیم اما به هر میزانی که آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یابد این برخوردها نیز افزایش خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: از شهرداری قم با مکاتبات مختلف خواسته شده است تا این مجموعه برخورد با سد معبر وانت‌ها را دنبال کند به همین علت با اختصاص پاکسوار امیرکبیر، بخشی از بلوار زائر و میدان نبوت، ابتدای بلوار شهید طهرانی مقدم و بخشی از بازارهای روزانه زیرساخت‌های مورد نیاز را برای استقرار وانت‌بارهای مجاز فراهم آوردیم.
سامع با بیان اینکه شهرداری‌ها موظفند تا از استفاده از معابر عمومی به عنوان مکان سکونت و کسب جلوگیری کنند، گفت: با استفاده از فرم‌های مشخصی تعیین وضعیت وانت‌بارها دنبال شده است تا این افراد بتوانند از مکان‌های مجاز برای کسب درآمد و فعالیت استفاده کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به دستور قضایی قرار شده است تا بعد از ارائه تذکرهای شفاهی و کتبی و بی‌توجهی افراد، وانت‌ها را به پارکینگ‌ها منتقل کنند.
سامع اضافه کرد: رفع سد معبر در لایه‌های میانی و مرکزی شهر قم به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته و با دقت 80 درصد در این مناطق دنبال شد که با اجرای این طرح بسیاری از معضلات شهری به حداقل رسید.
معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه شیوه برخورد و رفع تخلف در دوره‌های تخصصی به افراد آموزش داده می‌شود، گفت: شهرداری با افرادی که شرایط کسب آنها به شیوه‌ای است که حقوق دیگران را تضییع می‌کند برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: شهرداری در مناسبت‌های مذهبی و ملی از نظر امنیتی به صورت مستمر زیر سؤال می‌رود.  امسال در نیمه شعبان هیچ دست‌فروشی را در اطراف مسجد مقدس جمکران نداشتیم به همین علت زائران و شهروندان بدون هیچ مشکلی توانستند در این منطقه تردد داشته باشند.
سامع با تاکید بر اینکه دو حادثه اخیر فوت دو نفر از شهروندان قمی برای مجموعه شهرداری بسیار دلخراش است، اظهار کرد: یک مورد از این حوادث نیز برای شهر قم بسیار زیاد است و امیدواریم دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com