کد خبر ۴۴۸۳۴ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۶
در گفت و گو با نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم مطرح شد:

ایمنی موضوع مغفول مانده در شهرک های صنعتی استان قم

شرکت شهرک های صنعتی تنها به موضوع استحکام سازه توجه دارند و نسبت به موضوع ایمنی کم توجهی می شود. از یک سال و نیم گذشته تاکنون پیگیر رسیدگی به موضوع ایمنی ساختمان های شهرک های صنعتی بوده ایم ولی در این زمینه با استقبال مواجه نشدیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در گفت و گو با تابناک قم، بر آمادگی با شرکت شهرک های صنعتی برای ایمنی واحدهای صنعتی تاکید کرد. 
 
کاوه نوری بی‌توجه به مسایل ایمنی در شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در میزان سهم سنجی برای رسیدگی به وضع ایمنی در شهرک های صنعتی سهم سازمان نظام مهندسی فقط در صورتی است که مرجع صدور پروانه، واحد‌ها را به این نهاد ارجاع دهد.
 
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با تاکید براینکه بدون ارجاع واحد ها نمی توانیم ورود کنیم افزود: بحث ایمنی در شهرک های صنعتی از اعلام تا اطفا در حد مقررات ملی ساختمان است و تا زمانی که شرکت شهرک ها مسایل را به مهندسین ناظر ارجاع ندهند نمی توان کاری کرد.
 
وی با اشاره به پیشنهادات سازمان آتش نشانی و نیز پیگیری های سازمان نظام مهندسی استان در مسئله ایمنی شهرک های صنعتی عنوان کرد: در جلسات متعددی این موضوع پیگیری شده است اما متاسفانه تاکنون مورد استقبال واقع نشده است.
 
نوری با بیان اینکه شرکت شهرک ها تنها به موضوع استحکام سازه توجه دارند و نسبت به موضوع ایمنی کم توجهی می شود خاطرنشان کرد: از یک سال و نیم گذشته تاکنون پیگیر رسیدگی به موضوع ایمنی ساختمان های شهرک های صنعتی بوده ایم ولی در این زمینه با استقبال مواجه نشدیم.
 
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در پایان یادآور شد: تهویه، استحکام بنا، ایمنی، آتش نشانی، اعلام و اطفای حریق و... مسایلی است که شرکت شهرک های صنعتی در مباحث ایمنی ساختمان ها در شهرک های صنعتی باید مورد توجه قرار دهند، در بعد ایمنی واجدها علاوه بر واحدها سلامت کارگران  و سرمایه شهروندان نیز موضوع مهمی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت ماند.
 
منبع : تابناک
 
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com