کد خبر ۴۴۸۶۸ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳
استاندار مرکزی:

برنامه ریزی برای گسترش سرمایه گذاری خارجی درمرکزی مدنظر قرار دارد

اراک- استاندار مرکزی گفت: برنامه ریزی برای گسترش سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مدنظر قرار دارد و در این رابطه هم اکنون دو مورد سرمایه گذاری در مرحله نهایی شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی در راستای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی موفقیت های خوبی به دست آورده ازجمله قرارداد شرکت رنوی فرانسه در شهرستان ساوه استان مرکزی نهایی شده و به زودی هم یک قرارداد دیگر برای ایجاد سیکل ترکیبی و نیروگاهی با راندمان بالا هم در استان مرکزی در حال نهایی شدن است.

استاندار مرکزی افزود: با همه شرایط سختی که از نظر درآمد و منابع مالی داشتیم، بسیاری از طرح های اساسی مورد مطالبه مردم که هم رهبر و هم رئیس جمهور بر اجرای آن تاکید داشتند در استان پیگیری و برخی از آنان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در دولت یازدهم خوشبختانه مسائل اصلی کشور شناسایی شد و آن هم رشد صنعت و بهتر شدن وضع معیشت جامعه و برگرداندن رونق به عرصه تولید است.

استاندار مرکزی بیان داشت: پس از مساله یابی و توافق بر مساله اصلی به راه حلی هم که باید انتخاب شود، رسیدیم و بهترین و کارآمدترین نسخه ممکن را اقتصاد مقاومتی یافتیم.

زمانی قمی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: استان مرکزی جزو استان های اقتصادی و تولیدی کشور است، بنابراین باید مساله یابی در اینجا و تاکید بر مساله اصلی به خوبی انجام می گرفت و هم از این ظرفیت ها استفاده درخور و شایسته شد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط ۴۳جلسه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در استان تشکیل شد و سیزدهمین جلسه را هم در سال جاری برگزار کرده ایم.

استاندار مرکزی ادامه داد: گرچه هنوز در استان موضوع بیکاری مخصوصا جوانان تحصیل کرده ما را رنج می دهد، اما پایین ترین نرخ بیکاری کشور به میزان ۷.۳ در این استان می باشد، در صادرات واردات هم سال قبل تراز مثبت داشتیم، برخلاف قاعده کلی کشور که هنوز تراز مثبت نیست.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: همه این شرایط به ما می گوید مسیر انتخاب شده برای ایجاد رونق در حوزه اقتصاد توسط دولت مسیر درستی استو  ۹۱۹ واحد تولیدی در طول چهار سال کار دولت با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است.

زمانی قمی بیان داشت: در آمدهای استان مرکزی در دولت دهم در طول چهارسال دو هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بوده و در چهار سال دولت یازدهم بیش از ۹هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این ادعا را نداریم که سه هزار واحد تولیدی و صنعتی استان همه شرایط مناسب دارند، ممکن است واحدهایی دچار مشکل باشند، اما مسیری که انتخاب شده مسیر درستی است.

وی اظهارداشت: ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی توسط وزارت اقتصاد در سال گذشته نهایی و بسیاری از طرح های عمده و اساسی مورد مطالبه مردم از جمله محور اراک - خمین، آغاز آبرسانی به شهر ساوه، آبرسانی به نیم ور و محلات و خمین و بسیاری از طرح های  دیگر به انجام رسیده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com