کد خبر ۴۴۸۸۸ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

نشست روسای ادارات قرآنی اوقاف در قم

گروه مسابقات: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نشست هماهنگی روسای ادارات قرآنی اوقاف و امور خیریه در شهر قم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد اردوی آمادگی شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که این روزها در قم در جریان است، گفت: همزمان دو دوره در شهر قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این دوره‌ها نشستی برای روسای ادارات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: با توجه به ابلاغیه‌هایی که در سال 96 در خصوص راه‌اندازی ستاد حفظ قرآن، ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی استان و همچنین ستاد توسعه موقوفات قرآنی در استان‌ها صورت گرفته بود، نیاز بود تا بعد از گذشت چند ماه از سال برای اخذ گزارش و توجیه بیشتر همکاران گردهمایی داشته باشیم.

حسینی با تأکید بر اینکه این نشست طی دو روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: جلسات این نشست از روز گذشته 28 مردادماه آغاز شده و روز 29 مردادماه نیز در شهر قم به کار خود پایان خواهد داد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری دوره آمادگی و تعالی شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: این دوره طی روز 28 و 29 مردادماه مختص آقایان است که در رشته‌های حفظ، قرائت و دعاخوانی برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: همچنین طی روزهای 31 مردادماه و اول شهریورماه نیز دوره آمادگی ویژه بانوان راه یافته به مسابقات کشوری برگزار خواهد شد.

حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که در این دوره آمادگی شاهد اتفاق خاص یا رویداد جدیدی هستیم یا براساس سنوات گذشته برگزار می‌شود، گفت: سال‌های قبل در رشته دعاخوانی دوره آموزشی نداشتیم، با توجه به اینکه این رشته جدیدی است و امسال دومین سال است که در سطح کشوری اجرا می‌شود، نظر اساتید بر این بود برای قوام بیشتر این رشته نیاز به دوره‌های آموزشی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com