کد خبر ۴۴۸۹۷ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

قم نیازمند ۲۲۹ مدرسه است/ ۱۵۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود

قم - مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: قم در حال حاضر نیازمند ساخت ۲ هزار و ۷۸۰ کلاس درس است که این تعداد شامل ۲۲۹ مدرسه می‌شود.

محسن پورگلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بااشاره به در پیش بودن هفته دولت به پروژه‌های نوسازی مدارس قم اشاره کرد و ابراز داشت: پنج پروژه توسط این نهاد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که هنرستان بزرگ تربیت بدنی شهید حیدریان پردیسان از جمله این پروژه‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه قم در حال حاضر نیازمند ۲۲۹ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۷۸۰ کلاس  است، عنوان کرد: سرانه آموزشی در قم نسبت به استاندارد کشوری پائین‌ترین سرانه را دارد.

پورگلیان افزود: ۳۲ مدرسه در ناحیه یک، ۵۵ مدرسه در ناحیه ۲ و ۴۲ مدرسه هم در ناحیه ۳ باید ساخته شود و این در حالی است که ناحیه چهار و منطقه پردیسان هم نیازمند ساخت ۱۰۰ مدرسه است.

سرانه هر دانش آموز در قم پایین‌تر از میانگین کشوری است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ مدرسه در قالب ۶ هزار کلاس و زیربنای ۷۵۰ هزار مترمربع در قم فعال است، گفت: سرانه هر دانش آموز در قم در حال حاضر حدود چهار مترمربع است که این رقم ۲۰ درصد از سرانه کشور کمتر است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم به بازسازی و مقاوم سازی مدارس این استان هم اشاره و گفت: طی چهار سال گذشته ۱۶۶ هزار مترمربع مدرسه با هزار و ۲۹ کلاس در قالب ۱۳۰ پروژه احداث شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که هم اکنون ۱۵۰ مدرسه دیگر نیازمند مقاوم سازی و ۱۵۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

پورگلیان بیان کرد: در زمینه استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی ۱۲۶ مدرسه در قالب هزار و ۲۲۵ کلاس درس استانداردسازی شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com