کد خبر ۴۴۹۰۷ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کاهش پرداخت 95 میلیارد ریالی هزینه های درمانی با فعالیت 6 کلینیک ویژه در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 6 کلینیک ویژه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات مهیا شده و با خدمات آن ها، تاکنون 95 میلیارد ریال هزینه های درمانی مردم قم کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه، با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: دولت یازدهم با فراهم آوردن محیط های مناسب برای ارائه خدمات درمانی و جایگزین کردن کلینیک های ویژه به جای مطب ها، توانست با هزینه پایین، بیماران زیادی را پذیرش و خدمات رسانی کند.

وی اضافه کرد: از کلینیک های ویژه می توان به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شماره 2 واقع در ساختمان ظفر اشاره کرد که بسیاری از خدمات درمانی  سرپایی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی همچون اتل و گچ گیری در حوزه ارتوپدی، درمانهای سرپایی جراحی نظیر بخیه و پانسمان مصدومین و مجروحین ، اکو، نوار قلب، خدمات معاینه پروکتوسکوپی، معاینات چشم و شنوایی سنجی در آن ارائه و این خدمات تنها با 15 درصد از مبلغ آن طبق تعرفه دولتی انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 25 نوع خدمت متفاوت سرپایی در کلینیک های ویژه قابل انجام است که هر کدام با هزینه بسیار کمتری نسبت به بخش خصوصی ارائه می شود، به طور مثال انجام اکو با دفترچه بیمه حدود 130 هزار ریال، ویزیت متخصص 39 هزار و 600 و فوق تخصص 48 هزار ریال است.

دکتر ایرانی خواه با بیان این که کلینیک ظفر در میدان شهرداری قم قرار دارد، افزود: کلینک های «شهید بهشتی» در بیمارستان شهید بهشتی، «کامکار» در بیمارستان کامکار، «حضرت معصومه(س)» در بیمارستان حضرت معصومه(س)، «دارالشفاء آل محمد(ص)» در خیابان امام خمینی(ره) و خدمات محدودی در دارالشفاء جمکران» در مسجد مقدس جمکران مستقر است.

وی بیان کرد: به طور میانگین ماهیانه حدود 23 هزار ویزیت فقط در کلینیک های شیفت عصر مراکز درمانی با تعرفه ذکر شده انجام و حدود 9 هزار خدمت پاراکلینیک نیز ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در سال 95 در کلینیک های ویژه 240 هزار و 352 ویزیت و 790 هزار و 69 خدمت پاراکلینیکی انجام شده است.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به میزان کاهش پرداختی هزینه های درمانی با فعالیت کلینیک های ویژه، گفت: در حوزه ویزیت بیماران، از سال 93 تاکنون حدود 490 هزار ویزیت در کلینیک های ویژه با تعرفه دولتی انجام شده که تفاوت هزینه آن با بخش خصوصی به میزان 95 میلیارد ریال است.

وی افزود: در حوزه خدمات سرپایی پاراکلینیک با راه اندازی واحد گچ گیری و حضور هر روز متخصصان ارتوپدی در کلینیک با ارائه 2 هزار و 800 خدمت به بیماران در بخش دولتی، یک میلیارد و 600 میلیون ریال نسبت به بخش خصوصی، هزینه های درمانی کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین اگر این خدمات مطابق با روال گذشته در اتاق عمل سرپایی بیمارستان انجام می شد هزینه اتاق عمل و بیمارستان افزایش یافته که با انجام این خدمات در کلینیک ها حدود پنج هزار و 500 میلیون ریال صرفه جویی صورت گرفته است.

دکتر ایرانی خواه بیان کرد: با راه اندازی واحد فیزیوتراپی در کلینیک و ارائه خدمت به 2 هزار و 300 تن به میزان 2 میلیارد و 550 میلیون ریال نسبت به بخش خصوصی مردم هزینه کمتری پرداخت کرده اند.

وی افزود: در بخش آندوسکوپی و کلونوسکوپی با ارائه خدمات به 2 هزار و700 بیمار و در بخش اکوکاردیوگرافی با ارائه خدمت به 6 هزار و 100 تن به ترتیب چهار میلیارد و 750 میلیون ریال و 6 میلیارد و 800 میلیون ریال صرفه جویی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با انجام اعمال جراحی سرپایی در کلینیک های ویژه توسط فوق تخصص جراحی کودکان و فوق تخصص جراحی کولورکتال(روده و مقعد) به 400 بیمار، بالغ بر سه میلیارد ریال هزینه های درمانی مردم کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به راه اندازی دو ساختمان جدید کلینک های ویژه اشاره کرد و گفت: این دو مرکز جدید در بیمارستان شهید بهشتی و بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی در حال راه اندازی است که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

دکتر ایرانی خواه افزود: با راه اندازی این ساختمان ها، خدمات رسانی سرپایی به صورت منسجم تر و با کیفیت بهترین به همشهریان ارائه خواهد شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com