کد خبر ۴۴۹۱۷ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸

«داستان تقریب» روی آنتن شبکه مستند می رود

مستند «داستان تقریب» که ساخت آن ۲ سال به طول انجامیده است به موضوع ناسازگاری ها و تفرقه‌ها میان جوامع اسلامی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر، عباس صالح مدرسه‌ای درباره مستند «داستان تقریب» گفت: در پی ناسازگاری­ ها و تفرقه‌ها میان جوامع اسلامی بود که طرحی متفکرانه تحت عنوان تقریب مذاهب در جهان اسلام پدید آمد، این طرح با هدف شناخت بهتر و بیشتر از یکدیگر و دستیابی به آرمان برادری دینی بر اساس اصول و مشترکات اسلامی شکل گرفت که بنیاگذار آن علامه محمدتقی قمی بود.

وی اظهار کرد: این طرح که مصادف شده بود با دوران طلایی مرجعیت آیت الله بروجردی با حمایت و اهتمام او به ثمر نشست و نقطه عطفی در تاریخ معاصر شد.

علامه قمی در خلال اقامتش در مصر، با متفکران و اندیشمندان مختلف در دانشگاه الازهر ارتباط برقرار کرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، علامه قمی به ایران بازگشت. در این هنگام یعنی حدود سال ۱۳۲۴ خورشیدی آیت الله سید حسین بروجردی به عنوان مرجع عالیقدر شیعه در شهر قم مستقر بود، شیخ محمدتقی با وی ملاقات و شرح تفصیلی سفرش و اجمالی از فعالیتش را در موضوع تقریب ارایه کرد. آیت الله بروجردی با تایید فعالیت ­های او، مقرر کرد از این حرکت پشتیبانی شود. به همین ترتیب طرح تقریب مورد تاکید بزرگترین مراجع دینی اهل سنت و شیعه قرار گرفت.

«داستان تقریب» به تهیه کنندگی مهدی مطهر و محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.

از عوامل مستند «داستان تقریب» می‌توان به مهرداد زاهدیان مشاور پروژه، مهدی مطهر مجری طرح، احمد شفیعی ناظر کیفی، محمد هادی صالح تصویربردار، عباس قلیچ لو برنامه ریز و مدیرتولید، مسعود سفلایی تدوینگر، شهرام درخشان گوینده متن، مهرداد جلوخانی طراحی و ترکیب صدا اشاره کرد.

این مستند یکشنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com