کد خبر ۴۴۹۲۲ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
عضو هیأت مدیره اتحادیه فرش دستباف استان قم خبر داد

اختصاص 90 غرفه نمایشگاه فرش دستباف تهران به تولیدکنندگان فرش دستباف قم

عضو هیأت مدیره اتحادیه فرش دستباف استان قم از اختصاص 90 غرفه نمایشگاه فرش دستباف تهران به تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف قم خبر داد.

غلامرضا اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بازگشایی بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف در تهران از اول تا هفتم شهریور امسال اظهار کرد: این نمایشگاه بالغ بر 600 غرفه دارد که 90 غرفه آن به تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر فرش‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه تمام ابریشم و نفیس است و کسانی که طالب فرش هستند از سراسر دنیا از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. در مجموع بازار فرش حالت رکود دارد و امیدواریم برخی مشکلات موجود با برپایی این نمایشگاه برطرف شود و در حوزه فرش رونق به وجود آید.

عضو هیأت مدیره اتحادیه فرش دستباف استان قم با اشاره به کیفیت فرش استان قم گفت: کیفیت فرش استان‌های دیگر خوب، متوسط یا بد است ولی همه تولیدات استان قم مطلوب است و متنوع‌ترین نقشه و بهترین رنگ‌آمیزی را دارد و به روز و جدید است.

وی به وضعیت فرش دستباف اشاره کرد و افزود: استادکاران و بافندگان بر اساس عشق به این هنر ورود پیدا کردند در صورتی که اکنون درآمد مادی با چنین شرایطی مطلوب و نتیجه‌بخش برای استادکار و بافنده نیست.

اخوان با اشاره به مشکلات بافندگان فرش گفت: استادکاران از نظر نقدینگی مشکلاتی دارند فرشی که تولید و خریداری می‌شود به زمان نیاز دارد تا نقدینگی در آن بخش روی دهد در این زمینه دولت باید کمک کند و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بگذارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com