کد خبر ۴۴۹۳۴ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹
دبیر هیأت‌‌‌‌‌ کاراته استان قم خبر داد

خدری در آستانه کسب سهمیه جهانی برای کاراته قم/ عبدالحسینی و نعمتی متوقف شدند

دبیر هیأت‌‌‌‌‌ کاراته استان قم از درخشش کاراته‌کای ملی‌پوش قم در انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران برای کسب سهمیه رقابت‌های جهانی 2017 خبر داد.

سعید برخوردار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی نوجوانان ایران شاهد درخشش یکی از بهترین‌های این رشته یعنی حسین خدری بودیم و این کاراته‌کا در وزن منهای 57 کیلوگرم در آستانه اعزام به پیکارهای جهانی قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخص شدن برترین‌های دور نخست از دومین مرحله انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان، بیان کرد: این مرحله از پیکارهای انتخابی تیم ملی نوجوانان کاراته همزمان با رقابت‌های جوانان و امید برگزار شد تا قهرمان‌هایی که قرار است در پیکارهای جهانی اسپانیا روی تاتامی قرار بروند، چهره واقعی خود را به نمایش بگذارند.

دبیر هیأت‌‌‌‌‌ کاراته استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان امروز در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و کاراته‌کاهای مدعی در اوزان منهای 52، 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم به روی تاتامی رفتند.

وی خاطرنشان کرد: در روز نخست مسابقات در وزن منهای 57 کیلوگرم نماینده شایسته کاراته قم یعنی حسین خدری برابر حریفان خود موفق به کسب دو پیروزی با ارزش شد تا اصلی‌ترین گزینه برای نمایندگی ایران در پیکارهای جهانی 2017 به میزبانی اسپانیا باشد.

برخوردار با اشاره به عملکرد رقبای خدری در این وزن، یاد آور شد: در این وزن علیرضا فرجی با یک یک برد و یک باخت  و یونس نصر با دو باخت برابر خدری و فرجی به کار خود پایان دادند، ضمن اینکه در این وزن علیرضا زند از استان مرکزی به دلیل مصدومیت نتوانست در رقابت‌های انتخابی حضور پیدا کند.

وی به عملکرد دیگر نماینده قم در وزن منهای 63 کیلوگرم نیز اشاره و بیان کرد: محمود نعمتی نماینده قم در این وزن بود که با یک برد و سه باخت به کار خود پایان داد، در حالی که عرفان داودی با سه برد و یک باخت، امیرحسین خلیفه با سه برد و یک باخت، علی محمدی با دو برد و دو باخت و ابوالفضل میرزایی با یک برد و سه باخت دیگر رقبای ملی‌پوش کاراته قم در این وزن هستند.

دبیر هیأت‌‌‌‌‌ کاراته استان قم خاطرنشان کرد: در وزن به اضافه 70 کیلوگرم دور نخست از مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان نیز سینا عبدالحسینی نماینده قم بود که با یک برد و سه باخت به کار خود پایان داد، در حالی که کامران بصیری با دو برد و دو باخت، علیرضا شهریارپناه با دو برد و دو باخت و سالار اسلامی با یک برد و سه باخت دیگر حریفان عبدالحسینی در این وزن محسوب می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: نفرات برتر این پیکارها در ترکیب تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در هفته اول آبان ماه سال جاری در رقابت‌های 2017 کاراته قهرمانی جهان به میزبانی شهر تنه‌ریف اسپانیا برای کسب مدال جهانی برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت و نفرات دوم در اردو باقی می‌مانند تا به رقابت‌های بین‌المللی بروند.

انتهای پیام/ذ

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com