کد خبر ۴۴۹۴۶ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
پرونده «مزرعه پدری» در تسنیم‌‌ ــ ۸۱/ گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» ــ ۳۰

خیزش حوزه علمیه قم درباره مباحث سیاسی-امنیتی و پزشکی دستکاری ژنتیک + تصاویر

روز گذشته نشست انتقادی درباره مباحث سیاسی-امنیتی و پزشکی دستکاری ژنتیک، در قم برگزار شد. تصاویر این نشست را ببینید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گرچه نفی یکسره دست‌ورزی ژنتیک، به هیچ عنوان عاقلانه نیست، اما واردات، کشت و مصرف عمومی غذاها و محصولات تراریخته در سالهای اخیر ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده که شایسته تأمل و احتیاط است.

بخش قابل توجهی از نگرانیها از استفاده عمومی و تجاری این محصولات ناشی از دو مبحث عمده است؛ اول سیطره و سود کلان مادی کمپانیهای تجاری از این محصولات که موجب شده استانداردهای سلامت و محیط‌زیست در سطح لازم در کشورهای مختلف رعایت نشود. این شرایط ممکن است در درازمدت موجب ایجاد بیماری و مشکلات زیست محیطی شود. دوم ابعاد سیاسی-امنیتی ناشی این موضوع است؛ چه اینکه کانون تجارت این محصولات در دنیا صهیونیستها، مانند راکفلر و مونسانتو هستند.

بر همین اساس روز گذشته نشستی با همین موضوع در حوزه علمیه قم برگزار گردید. استقبال از این موضوع چنان بود که سالن همایش گنجایش مهمانان حاضر را نداشت. در این جلسه که در محل سالن اجتماعات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، آیت‌الله عباسی، متخصص طب اسلامی، و حجت‌الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، سخنرانی کردند.

متن کامل سخنرانیهای این نشست، طی ساعات آینده منتشر می‌شود.

تصاویر این نشست را ببینید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com