کد خبر ۴۴۹۸۹ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
عضو خبرگان رهبری:

راه حفظ نظام "احیا و بازگشت به مساجد" است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راه حفظ نظام و تداوم آن و حفظ تشیع احیای مساجد و جدی گرفتن قرارگاه فرهنگی مساجد، آن هم در شهر مقدس قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی شامگاه دوشنبه در همایش مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی که با حضور معاونان و مسئولان سپاه علی بن ابی طالب، ائمه جمعه و جماعات و فرمانده هان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در تالار همایش‌های بین المللی شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه ما به مساجد باید مانند قرارگاه باشد، اظهار داشت: در برخی مساجد مشکلات و آسیب‌هایی وجود دارد که باید با یک حرکت فرهنگی بزرگ مانند قرارگاه قرار دادن آن‌ها، این آسیب‌ها را درست کرد.

وی با اشاره به اینکه راه حفظ نظام و تشیع احیای مساجد و بازگشت مساجد است، افزود: راه حفظ نظام و تداوم آن و حفظ تشیع احیای مساجد و جدی گرفتن قرارگاه فرهنگی مساجد، آن‌هم در شهر مقدس قم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری پا گرفتن انقلاب را در سایه روحانیت و مساجد دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی‌که مساجد را رها کردیم چالش‌ها و مشکلات فرهنگی آغاز شد، بنابراین راه‌حل آن بازگشت به مساجد، با محوریت امام جماعت مساجد است.

وی عنوان کرد: روایات زیادی در رابطه اینکه، ترک نماز جماعت از روی بی‌اعتنایی جایز نیست، وجود دارد و از این دسته روایات‌ برداشت می‌شود که محوریت جامعه اسلامی یک امر حیاتی است.

کعبی بابیان اینکه مساجد نباید دولتی شوند، تصریح کرد: برای اداره مساجد سازوکار وجود دارد ازاین‌رو جنبه مردمی مسجد باید حفظ و باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه مسجد اگر از ولایت جدا شود مانند مساجد آل سعود می‌ماند، بیان کرد: مساجد اگر از ولایت جدا شوند جایگاه فتنه خواهند شد، بنابراین باید مساجد را مردمی کنیم تا از فتنه‌ها دور شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری قم را پایگاه انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: دشمن برای شهر مقدس قم برنامه داشته و می‌خواهد این شهر را محور از بین بردن انقلاب قرار دهد.

وی بابیان اینکه مسجد را نمی‌توان پادگانی کرد، ابراز کرد: باید در مساجد جلسات هم‌اندیشی گذاشت تا بتوان جوانان را حفظ کرد.

کعبی با اشاره به پایش فرهنگی اجتماعی محله و طرح محله مسجد محور، بیان کرد: امام جماعت باید امام محله باشد نه‌فقط صرف امام جماعت باشد، از این رو باید امام جماعت محله را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: جذاب سازی مساجد، پایش فرهنگی و اجتماعی و تشکیل جلسات هماهنگی بین ائمه جماعات محله می‌تواند سبب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com