کد خبر ۴۵۰۴۷ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
رئیس دوره چهارم شورای شهر قم:

اعضای دوره چهارم شورا به دور از سیاسی کاری به فکر خدمت بودند/ تحول چشمگیر قم در چهار سال گذشته

رئیس دوره چهارم شورای شهر قم گفت: ما اعتقاد داشتیم که باید با شهرداری همراه بوده و جلوی فعالیت آنها را نگیریم و هیچ زمانی کار سیاسی نکرده و تلاش در راستای خدمت به مردم و توسعه و پیشبرد قم داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، ولی‌الله بیاتی در آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم، خلیلی رئیس دادگستری استان، سیدمهدی صادقی استاندار و اعضای دوره چهارم و پنجم شورای شهر، مدیران شهری و استان در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای دوره چهارم از 12 شهریور 92 آغاز به کار کرده و اقدامات موثر و بسیار خوبی را انجام داده و در سطح کشور جزء شوراهای نمونه بود.

بیاتی با بیان اینکه شورای چهارم با ابقای دلبری در جایگاه شهرداری با 19 رای پیام وحدت را به مردم منتقل کرد گفت: ما با تمام توان در آن برهه حامی شهردار بودیم تا کار شهرداری با قوت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به موافقت 13 عضو شورا با استعفای دلبری بیان کرد: پس از این امر کمیته‌ای تشکیل شد تا امتیازات شهردار قم بررسی شود که در نهایت به گزینه سقائیان‌نژاد رسیدیم و به لطف خدا و وحدت اعضا و کمک علما و نمایندگان و مسوولان استان موفق شدیم وی را با 19 رای به عنوان شهردار قم انتخاب کنیم که این رای در کشور بی نظیر بود.

رئیس شورای شهر قم گفت: با استقرار مدیر جدید شهری امورات شهر قوت گرفت و در نخستین وظیفه بحث تدوین بودجه شهرداری را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 بودجه شهرداری 515 میلیارد تومان بوده که 113 درصد محقق شده است افزود: این بودجه در سال 95 نیز هزار و 338 میلیارد بود که 103 درصد این بودجه محقق شد و امسال به حدود 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیاتی گفت: 80 درصد این بودجه عمرانی بود و حدود 20 درصد نیز جاری بود که بخش عمده آن محقق شد و مردم شاهدند که شهرداری با چه سرعتی کار می‌کند.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه 240 جلسه علنی و 9 جلسه غیرعلنی در شورا برگزار شد اظهار کرد: بیش از هزار و 400 ساعت جلسه برگزار شد که در تمام آنها خبرنگاران حضور داشتند.

وی با اشاره به دعوت از 171 مورد مسوولان استان برای حضور در جلسات گفت: تمام جلسات مطابق قانون ثبت و رای‌گیری الکترونیکی انجام می‌شد.

بیاتی تعداد لوایح بررسی شده را هزار و 137 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2.5 درصد در روال هیات تطبیق فرمانداری و شورای حل اختلاف تایید نشد که این حاکی از کار کارشناسی است.

وی به حضور شهردار و معاونین در جلسات رسمی شورا اشاره کرد و افزود: در تمام جلسات توسط مدیران شهری در خصوص لوایح رفع ابهام می‌شد و حداقل هر هفته یک جلسه علنی داشتیم.

بیاتی مهم‌ترین پروژه دوره چهارم را پروژه مترو عنوان کرد و افزود: در دوره شهردار قبل نظر بر تعطیلی پروژه بود اما با پیگیری شورا اجازه تعطیلی پروژه داده نشد که امروز شاهد طی مراحل پایانی آن با رفع مشکلات مالی هستیم.

وی به رکورد حفاری مترو در خط اول اشاره کرد و گفت: خط دوم مترو نیز پیگیری شده و با همت مدیران استان و شهر به زودی این خط از پردیسان اجرایی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به پروژه‌های بزرگ شهری اشاره کرد و افزود: پل 9 دی، تقاطع شهدای مدافع حرم که اثبات کرد شهرداری توان بالایی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، پل 15 خرداد که نمادی از وحدت و همدلی در استان بود و پس از رفع مشکلات در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید، پروژه مقداد، شهید روحانی، بلوار شهید کریمی، بلوار آیت‌الله بروجردی و... اقدامات موثری بود که در این دوره شورا محقق شد.

وی گفت: ما اعتقاد داشتیم که باید با شهرداری همراه بوده و جلوی فعالیت آنها را نگیریم و هیچ زمانی کار سیاسی نکرده و تلاش در راستای خدمت به مردم و توسعه و پیشبرد قم داشتیم.

بیاتی به تحول چشم‌گیر قم طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: مطالبات شهرداری از دولت با همت مسوولان استان و نمایندگان مردم محقق شد و امروز شاهد وصول این مطالبات هستیم.

وی به تهاتر بدهی‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد این بدهی‌های تعیین تکلیف شده و بخش عمده بدهی‌ها امروز تسویه شده که باقی مانده نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس شورای چهارم شهر قم با تاکید بر اینکه در دوران شهردار فعلی هیچ تسهیلاتی از بانک گرفته نشده است افزود: این اقدام شهرداری جای تقدیر و تشکر دارد.

وی به جذب سرمایه‌گذار به شهر قم اشاره کرد و افزود: انعقاد قرارداد چهار هتل پنج ستاره، پارک آبی، احداث سورتمه و فضاهای تفریحی و... از جمله اقدامات ویژه سرمایه‌گذاری شهرداری قم است.

بیاتی با تاکید بر اینکه شورای چهارم هیچ اختلافی با شهردار و مدیران شهرداری نداشت افزود: استفاده از اعضای علی‌البدل در جایگاه مشاوره یکی از افتخارات شورای چهارم است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com