کد خبر ۴۵۱۰۲ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۹
33 سال پیش در چنین روزی

نفس آمریکا را بگیرید تا نفس بکشید

آیت الله جنتی: مردم باید بدانند تا وقتی که آمریکا وجود دارد و از اینها حمایت می کند وضع جهان این چنین است و اگر ملتی بخواهد نفس آزادی بکشد باید نفس آمریکا را بگیرد.

رخدادهای 2 شهریور 63

چکیده:

هاشمی: جنگ وقتی به پایان می رسد که عراق از بند صدام و حزب بعث آزاد شود.

 

موسوی: دولت یاور مستضعفان است و در مقابل استکبار جهانی خواهد ایستاد.

 

آیت الله جنتی: اگر ملتی بخواهد نفس آزادی بکشد باید نفس آمریکا را بگیرد.

 

امام خمینی هیئت موسس مکتب بانوان در قم را تعیین فرمودند.

 

تاکید هاشمی بر ادامه جنگ

نماز پر صلابت و دشمن شکن این هفته تهران در آستانه هفته دولت در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت:  می خواهند جمهوری اسلامی را تحت فشار تبلیغاتی قرار دهند که دست از جنگ بردارد آمریکا، روسیه، انگلیس و ارتجاع منطقه همه فشار می آورند اما جمهوری اسلامی حتی یک قدم عقب ننشسته است.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: همانطور که ما گفته ایم و هزار بار دیگر هم هر کس بیاید همین را می گوییم جنگ فقط زمانی پایان می یابد که صدام و حزب بعث از عراق کنده شده و مردم عراق آزاد شده باشد.

آقای هاشمی با اشاره به بمب گذاری در میدان راه اهن تهران نیز گفت: فرق نمی کند این بمب را منافقین گذاشته باشند یا سلطنت طلب ها یا لیبرال ها و ملی گرایان یا هر کس دیگری همه اینها لانه شان در فرانسه است و همه اینها تحت حمایت فرانسه هستند و رهبران اینها با پول آمریکا و ارتجاع منطقه و حمایت پلیس فرانسه زندگی و برنامه ریزی می کنند.(1)

 

موسوی: دولت باید به شعارهای اصلی انقلاب وفادار باشد

در نماز جمعه تهران مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر به مناسبت هفته دولت سخنرانی کرد.

آقای موسوی گفت: شرایط ما در جهان یک شرایط عادی نیست ما ملتی هستیم شوریده بر همه نظام های جهان و همه توطئه های شرق و غرب علیه ماست. طبیعی است که ابرقدرت ها علیه ما جنگ راه بیندازند و هر روز توطئه جدید بکنند و بخواهند پایه های نظام را بلرزانند. اگر چنین نباشد ما باید به خود و نظاممان شک کنیم ما علیه همه ارزش های استکباری شوریده و در مقابل آنها ایستاده ایم و باید مورد تهاجم باشیم.

آقای موسوی تاکید کرد: طبیعی است که از دولت جمهوری اسلامی خواسته شود که به شعارهای اصلی انقلاب وفادار باشد. این دولت نمی تواند طرفدار ارزش های طاغوتی و فرهنگ طاغوتی باشد و باید یار و یاور مستضعفان و مظلومان باشد. و در سیاست داخلی و خارجی خود در مقابل استکبار بایستد.(2)

 

آیت الله جنتی: نباید تصور کنیم همیشه پیروزیم

نماز پرشکوه و وحدت بخش جمعه این هفته شهر علم و جهاد قم همچون هفته های گذشته با حضور انبوه ملت در مدرسه امام صادق (ع) و به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: درست است که ما انقلاب کرده ایم و زجرها و سختی های بسیاری متحمل و شهدای بی شماری داده ایم اما این تصور نباید بر ما مستولی شود که ما نسل و نژاد برتریم و همیشه پیروزیم چرا که در این صورت انگیزه و عمل هم سست می شود و من این را یک خطر جدی برای انقلاب اسلامی می دانم.

امام جمعه موقت قم با اشاره به بمب گذاری ایادی استکبار جهانی در میدان راه آهن تهران نیز گفت: مردم باید بدانند تا وقتی که آمریکا وجود دارد و از اینها حمایت می کند وضع جهان این چنین است و اگر ملتی بخواهد نفس آزادی بکشد باید نفس آمریکا را بگیرد.

 

انتصاب اعضای هیئت موسس مکتب بانوان قم

امام خمینی اعضای هیأت مؤسس مکتب جدید التأسیس بانوان در شهر قم را منصوب کردند.

در حکم امام آمده است: از آن جا که علوم مطلقاً، خصوصاً علوم اسلامی اختصاص به قشری دون قشری ندارد و بانوان محترم ایران در طول انقلاب ثابت نمودند که همدوش مردان می توانند حتی در فعالیت های اجتماعی و سیاسی خدمت های ارزشمندی به اسلام و مسلمانان نمایند و در تربیت و تعلیم جامعه بزرگوار بانوان پیشتاز باشند و اکنون بحمدالله تعالی مؤسسه ای در شهر مقدس قم شهر علم و جهاد برای تعلیم و تربیت بانوان محترم در دست ساخت است و امید است با کوشش علمای اعلام و مدرسین حوزه علمیه قم دامت برکاتهم این مقصد اسلامی جامه عمل پوشد و در رشد فکری و شکوفا شدن دانش اسلامی بانوان قدم مؤثری باشد. لهذا حضرات حجج اسلام آقایان حاج شیخ علی مشکینی، موسوی اردبیلی و حاج شیخ احمد جنتی و حاج شیخ محمد فاضل و حاج شیخ محمد علی شرعی و حاج رضا توسلی و حاج شیخ حسن صانعی دامت افاضاتهم را به عنوان هیات مؤسس این مکتب خواهران تعیین نمودم تا برای تعیین هیأت مدیره و تنظیم اساسنامه و تعیین نام مکتب و سایر امور موسسه، اقدامات مقتضی را بنمایند. (4)

منابع:

1. کیهان، 3 شهریور 63، ص 22
2. اطلاعات، 3 شهریور 63، ص 14
3. جمهوری اسلامی، 3 شهریور 63، ص 4
4. جمهوری اسلامی، 3 شهریور 63، ص 2

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com