کد خبر ۴۵۱۱۵ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
مدیرکل کمیته امداد استان قم اعلام کرد

قم در حوزه "خانه‌دار شدن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد" در صدر جدول استان‌های کشور

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در 5 ماه نخست سال جاری 60 خانواده خانه‌دار شده‌اند که این آمار در کل کشور بی‌سابقه بوده و باید اعلام کنم که 75 درصد این کمک‌ها توسط خیرین داده‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر میرشکار در همایش تجلیل از حامیان و خیرین که در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) با حضور احمد امیرآبادی و معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اهمیت حمایت‌های مردمی از کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد امانت‌دار خیرین بوده و تمام تلاش خود را در جهت درست و به‌جا هزینه شدن کمک‌های مردمی خواهد کرد.

وی با تأکید بر هزینه‌کردن کمک‌های مردمی تنها بر نیازهای مشخص افراد تحت پوشش افزود: کمیته امداد استان قم با 140 هزار مشترک خانگی و 18 هزار حامی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه کمک‌های مردمی بوده و تمام کمک‌های مردمی در حوزه‌های مشخصی هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم جمع کل کمک‌های مردمی در 5 ماه اول سال جاری را قابل‌تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: جمع کل کمک‌های مردمی در سال 95، 31 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و در 5 ماه اول سال جاری این مبلغ 13 میلیارد تومان است.

میرشکار از خانه‌دار شدن خانواده‌های تحت پوشش در استان قم در صدر جدول  استان‌ها در کشور خبر داد و تصریح کرد: در 5 ماه نخست سال جاری 60 خانواده خانه‌دار شده‌اند که این آمار در کل کشور بی‌سابقه بوده و باید اعلام کنم که 75 درصد این کمک‌ها توسط خیرین داده‌شده و به ازا هر واحد مسکونی تنها 10 میلیون تومان از اعتبارات دولتی بوده است.

وی همچنین از تعمیر و بازسازی یک هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری 653 مورد تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان در استان انجام‌گرفته که تا پایان سال به 1000 مورد خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان قم، خدمات کمیته امداد در حوزه کمک‌هزینه ازدواج را با محور خیرین مورد توجه قرار داد و افزود: 94 درصد کمک‌هایی که در حوزه هزینه ازدواج به مدد جویان پرداخت‌شده است کمک‌های مردمی بوده و تنها 5 در صد از اعتبارات دولتی در این زمینه استفاده‌شده است.

وی مجموع کمک‌های حامیان در سال 95 را برای ایتام 7 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در 5 ماه نخست سال جاری مبلغ 2 میلیارد تومان به‌حساب ایتام واریز شده که امیدواریم بتوانیم با جذب کمک‌های بیشتر خدمات قابل‌توجهی را به ایتام ارائه دهیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com