کد خبر ۴۵۱۴۱ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹

اخلاق، گمشده امروز جامعه ماست

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اخلاق، گمشده امروز جامعه ماست، بر این اساس امروزه کار روحانیت گسترده‌تر است و بدترین عذاب برای عالم گرفتاری در بین جهال است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از جهان نيوز، حجت‌الاسلام احمد واعظی  امروز در آئین رونمایی از کتاب مرزبان اخلاق اظهار داشت: فلسفه کار تدوین این کتاب در رسالت‌های متعدد مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی افزود: مجموعه چند ضلعی دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر رسالت‌های آموزشی پژوهشی و اعزام مبلغ در حوزه‌های فرهنگی هنری و تولید بیش از 20 نشریه فرهنگی نیز ورود جدی و قوی پیدا کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین  ابعاد رسالت ما احیای آثار علمی شخصیت‌های بزرگ و نکوداشت این بزرگواران در زمان حیات آن‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: ارج نهادن به شخصیت‌های علمی کشور زمینه‌ساز فرهنگ و شکل‌گیری درست هویت ایرانی اسلامی است زیرا این شخصیت‌ها بخشی از فرهنگ و هویت ما را تشکیل می‌دهند.
واعظی به الگوسازی شخصیت‌های معاصر اشاره کرد و گفت: بسیاری از بزرگان به دلیل مناعت طبع به برگزاری مراسم‌های نکوداشت رضایت نمی‌دهند اما اگر از این زاویه به این قضیه نگاه کنیم که چه آثار مطلوبی بر جا می‌گذارند رضایت و همراهی آنان را می‌توان به دست آورد.
وی تأکید کرد: بدانیم که بازتاب فرهنگی نکوداشت شخصیت‌های معاصر، اسوه سازی و الگوگیری طلاب جوان از آن‌هاست که متوجه شوند بزرگان در همین کوچه بازارها رفت و آمد کردند، کلاس رفتند و به مدارج بالا رسیدند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: در نتیجه این عمل کمال‌یافتگی جامعه، ایجاد و پررنگ‌تر شدن حس قدردانی نسبت به شخصیت‌های علمی خدوم است و اگر در جامعه‌ای این اتفاق نیفتاد به یقین که دچار انحطاط شده است.
وی نشر دانش در جهات اخلاقی و علمی را وظیفه روحانیون دانست و گفت: اخلاق، گمشده امروز جامعه ماست، بر این اساس امروزه کار روحانیت گسترده‌تر است و بدترین عذاب برای عالم گرفتاری در بین جهال است.
واعظی با بیان اینکه کتاب «مرزبان اخلاق» در سه جلد تنظیم شده است، گفت: این کتاب در سه جلد و با 3 هزار صفحه شامل مقالات ارزشمندی است که ناظر بر دو بعد است.
وی تصریح کرد: این کتاب یکی ناظر به جهات علمی و اخلاقی ایشان و دیگری شامل مجموعه مقالاتی است که  برخی از علما درباره ایشان نوشته‌اند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان توصیه کرد: دفتر آیت‌الله مظاهری باید فعال‌تر شود و وجوه دیگری از این شخصیت مانند تفسیرهای ایشان را هم جمع‌آوری و با نظارت ایشان چاپ کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com