کد خبر ۴۵۱۹۵ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قم:

تقویت همکاری اقتصادی قم وایتالیا

خاکی گفت:جذب سرمایه گذار با هدف انتقال تکنولوژی و دانش از مهم‌ترین اهداف این نشست است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ابوالفضل خاکی،رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قم ،در نشست مشترک اتاق بازرگانی قم و هیأت تجاری کشور ایتالیا طی سخنانی قرار گرفتن استان قم در چهارراه مواصلاتی کشور، نزدیکی به پایتخت و وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را از مزیت‌های جذب سرمایه گذار در استان برشمرد.

وی افزود:جذب سرمایه گذار باهدف انتقال تکنولوژی و دانش آن را از مهم‌ترین هداف این نشست است و استان قم در صنایع غذایی و کفش و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است و فعالان در این حوزه در خصوص خرید ماشین آلات، حضور در نمایشگاه‌ها و آموزش تولید و طراحی کیف و کفش برند و با کیفیت آماده همکاری با کشور ایتالیا هستند.

در ادامه این نشست صدرالدین موسوی معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار قم نیز با اشاره به به کیفیت بالای تولیدات صنایع غذایی استان قم، مبحث برند غذای حلال را از پیشنهادات توسعه روابط تجاری بین استان قم و کشور ایتالیا عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این نشست با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم باعنوان بندر خشک، برخورداری از امتیازات جغرافیایی ویژه کشور و استقرار در چهار راه تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس و... را ازجمله مزیت‌های مشترک فعالیت تولیدی و تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در جذب سرمایه گذاران خارجی برشمرد.

الساندرو دلروتو مشاور ریئس جمهور ایتالیا نیز در این نشست با اشاره به فعالیت اقتصادی ایتالیا و چین، توسعه روابط تجاری با کشورهای درمسیر جاده ابریشم را از اهداف حضور درایران ذکر کرد،وی مسئله تحریم را از عوامل کاهش مراودات تجاری بین ایران و ایتالیا برشمرد و افزود: علاقمندیم روابط تجاری با ایران را گسترش دهیم.

الساندرو دلروتو اضافه کرد: ایران را کشوری فرهنگی - صنعتی شناختیم که در حوزه توسعه صنعت توریست، فرش و مواد غذایی از ظرفیت بالایی برخوردار است .
وی افزود: در شرایط موجود به مبادله اطلاعات اقتصادی بیشتری بین فعالان اقتصادی استان قم و کشور ایتالیا نیاز داریم.در نشست مشترک اتاق بازرگانی قم و هیأت تجاری ایتالیا بر تقویت همکاری‌های اقتصادی قم و ایتالیا تاکید شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com