کد خبر ۴۵۲۴۱ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸

700 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس قم شناسایی شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: تاکنون 700 مدخل استانی برای دانشنامه دفاع مقدس شناسایی شده که بیشترین آنها مربوط به آموزش و پرورش، بنیاد شهید، سپاه پاسداران، جهاد کشاورزی و فرمانداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، سرهنگ «احمد حسینی» در دیدار با «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره اینکه بنیاد حفظ آثار تا سال 97 باید دائرةالمعارف کشوری دفاع مقدس را به اتمام برساند، افزود: 98 درصد دانشنامه استانی دفاع مقدس در قم شناسایی و این استان جزو پنج استان اولی است که دانشنامه آن مصوب شده است.

وی، شهدای شاخص، پناهگاه ها و ستادهای پشتیبانی را از مدخل‌های مهم و اولویت دار آموزش و پرورش خواند و افزود: با حضور نماینده‌ای از این دستگاه در کمیته دانشنامه، روند اتقان مدارک و ثبت و تایید اسناد و تبیین نقش آموزش و پرورش در مجموع دستگاه‌های دولتی در دوران دفاع مقدس، سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی یادآور شد: تاکنون 700 مدخل استانی برای دانشنامه شناسایی شده که بیشترین آنها مربوط به آموزش و پرورش، بنیاد شهید، سپاه، جهاد و فرمانداری است و ضرورت دارد هر سازمان و نهادی برای نوشتن مقالات مربوطه از ظرفیت علمی و تحقیقاتی خود استفاده کند.
حسینی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: یک ششم شهدای استان قم را فرهنگیان و دانش آموزان شهید تشکیل می‌دهند و لذا بخش اعظمی از موزه آرایی دفاع مقدس به آموزش و پرورش و فعالیت‌های ستادهای پشتیانی خاص این دستگاه برمی‌گردد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com