کد خبر ۴۵۴۰۲ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

نشان ولایت مداری از خصوصیات پلیس جمهوری اسلامی ایران است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه عدالت، اخلاق و معرفت دینی درس نامه عید غدیر و قربان است، گفت: نشان ولایت مداری از خصوصیات پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس،سردار "کاظم مجتبایی" در آئین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم در ابتدای سخنان خود از زحمات کارکنان در بخش های مختلف اطلاعاتی، انتظامی، عملیاتی و پشتیبانی به دلیل تلاش های گسترده در جهت ایجاد ارتقاء امنیت و افزایش آرامش برای مردم استان و زائران قدردانی کرد.

وی سپس با بیان اینکه در دهه اول ماه ذی الحجه قرار داریم به جایگاه بالای این ماه حرام اشاره کرد که مومنان همواره تلاش می کنند بهترین ثواب و بهره را از فرصت معنوی فراهم شده ببرند.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و همچنین هفته دولت، وظیفه آحاد جامعه را هماهنگی و هم آوردی با حاکمیت کشور برای گسترش معرفت دینی و اسلامی در سراسر دنیا دانست.

سردار مجتبایی سپس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، امنیت کشور را مرهون سلحشوری های رزمندگان در جنگ تحمیلی بیان کرد و گفت: امسال به دلیل تهدیدات دشمنان، در ایام محرم بایستی رده های مختلف پلیس بیش از پیش نسبت به اقدامات پیش دستانه انتظامی و امنیتی اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث محوری ولایت اشاره و با بیان اینکه اعتبار مسئولیتی و شان مدیریتی در گرو وابستگی به سلسله ولایت است، خاطرنشان کرد: ولایت پروردگار حریمی است که هر کس به آن وارد شود ایمن شده و اهل نجات و سعادت خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قم معنای ولایت را وارد شدن به نور و خارج شدن از ظلمات دانست و تصریح کرد: مسلمانان با رها کردن ولایت شیطان و طاغوطیان و پیروی از ولایت پروردگار از ظلمت خارج و وارد سرزمین نور می شوند.

وی با بیان اینکه اگر کسی ولایت پرودگار را رها و شیطان را پشتیبان خود قرار داد از سرزمین نور به سرزمین ظلمت رسیده است، گفت: توجه به بندگی خدا را باید در عمق وجود حضرت ابراهیم(ع) دید که در دریافت وحی الهی برای قربانی کردن فرزندش کوچکترین تردیدی به خود راه نداد.

سردار مجتبایی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه اعیاد قربان و غدیر هستیم، ادامه داد: گفتمان حضرت علی(ع)گفتمان ولایت پذیری و گردن نهادن به ولایت پروردگار بود و پذیرش ولایت پرودگار چیزی جز تعهد به ایمان، عدالت ورزی، انصاف و رفتار رحمانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ولایت مداری همواره عدالت، انصاف و اخلاق محور انجام وظایف و حرکت بر مدار گفتمان به نفع محرومان و مظلومان است، تصریح کرد: نشان ولایت مداری از خصوصیات بارز پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه عدالت، اخلاق و معرفت دینی درس نامه عید غدیر و قربان است، گفت:مأمورانی که در بخش های انتظامی، اجرایی و ترافیکی فعالیت دارند می توانند بندگی خدا را در خود سنجش کنند اگر اخلاقشان برای دفاع از مظلومین بود به سمت نور هدایت شده اند.

سردار مجتبایی در خاتمه ضمن ابراز رضایتمندی از سلامت اداری مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم، از زحمات روسای عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم و همچنین حفاظت اطلاعات ارشد انتظامی استان و همکاران شان قدردانی کرد.

گفتنی است، ‌در خاتمه کلیه یگان های ستادی، عملیاتی و‌ انتظامی با اجرای رژه مطلوب اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com