کد خبر ۴۵۴۴۰ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۲۰ درصد صادرات فرش دستباف کشور مربوط به قم است

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت:‌ استان قم سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری ضمن بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف تهران، مشکلات تولید کنندگان و تجار فرش که از استان قم در نمایشگاه حضور یافته بودند را رسیدگی کرد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله نمایشگاه بین المللی فرش دستباف، افزود: در سال جاری نیز از استان قم ۹۴ تولید کننده برتر در این نمایشگاه حضور فعال دارند و مساحتی بیش از ۴ هزار متر مربع از نمایشگاه در اختیار تجار و تولیدکنندگان فرش دستباف استان قم قرار گرفته است.

رئیس سازان صنعت، معدن و تجارت قم با توضیح اینکه ۹ درصد جمعیت شاغل در استان در مشاغل وابسته به فرش دستباف مشغول به کار هستند، افزود: طبق آمار از ۳۲۱ هزار و ۱۷۵ نفر شاغل در استان حدود ۲۹ هزار نفر به کار فرش دستباف مشغول هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: استان قم سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

ذاکری با اشاره به بحث آموزش قالیبافان استان افزود: این سازمان در سال ۹۵ به مسئله آموزش توجه جدی داشته و در همین راستا ۴۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی ویژه فرش دستباف در استان قم برگزار کرده است که این دوره‌ها شامل آموزش بافندگی، بازاریابی، تعمیرات قالی ابریشم و قالیشویی است.

وی در پایان با اشاره به تکمیل نمایشگاه فرش دستباف استان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، گفت: این پروژه قابل بهره‌برداری است و کار ساخت آن به پایان رسیده است که در حال بررسی شرایط جهت برگزاری مراسم افتتاحیه می‌باشیم و در صورت محیا بودن شرایط نمایشگاه فرش استان امسال در ساختمان جدید التأسیس برگزار خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com